Mag. Manuel Reif, Bakk.
Hohensinn, C., Kubinger, K. D., & Reif, M. (2015). On robustness and power of the Likelihood-Ratio test as a model test of the Linear Logistic Test Model. Journal of Applied Measurement, 15(3), 252-266.
Hohensinn, C., Kubinger, K. D., & Reif, M. (2013). Detecting Person Heterogeneity in a Large-Scale Orthographic Test Using Item Response Models. in B. Lausen, D. Van den Poel, & A. Ultsch (Hrsg.), Algorithms from and for Nature and Life. Series: Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization (S. 329-337). Heidelberg: Springer-Verlag Berlin-Heidelberg.
Kubinger, K. D., Steinfeld, J., Reif, M., & Yanagida, T. (2012). Biased (conditional) parameter estimation of a Rasch model calibrated item pool administered according to a branched testing design. Psychological Test and Assessment Modeling, 54(4), 450-461.
Hohensinn, C., Kubinger, K. D., Reif, M., Schleicher, E., & Khorramdel, L. (2011). Analysing item position effects due to test booklet design within large-scale assessment. Educational Research and Evaluation, 17, 497-509.
Kubinger, K. D., Reif, M., & Yanagida, T. (2011). Branched adaptive testing with a Rasch model calibrated test: Analysing item presentation’s sequence effects using the Rasch-model-based LLTM. Educational Research and Evaluation, 17, 373-385.
Kubinger, K. D., Hohensinn, C., Ztrivas, S., Khorramdel, L., Frebort, M., Holocher-Ertl, S.,... Sonnleitner, P. (2011). Designing the test booklets for Rasch model calibration in a large-scale assessment with reference to numerous moderator variables and several ability dimensions. Educational Research and Evaluation, 17, 483-495.
Kubinger, K. D., Holocher-Ertl, S., Reif, M., Hohensinn, C., & Frebort, M. (2010). On minimizing guessing effects on mutliple-choice items: Superiority of a two solutions and three distractors item format to a one solution and five distractors item format. International Journal of Selection and Assessment, 18(1), 111-115.
Kubinger, K. D., Khorramdel, L., Hohensinn, C., Sonnleitner, P., Schleicher, E., Reif, M.,... Gruber, K. (2009). Standard-Tests zu den Bildungsstandards in Österreich - Abschlussbericht des Itementwicklungsprozesses und der Testformerstellung für Deutsch und Mathematik am Ende der 4. und 8. Schulstufe 2004-2008. in Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereichs Psychologische Diagnostik (Band 14). (Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereich Psychologische Diagnosti. Wien: Fakultät für Psychologie, Universität Wien). Wien: Fakultät für Psychologie, Universität Wien.
Hohensinn, C., Schleicher, E., Reif, M., Kubinger, K. D., Yanagida, T., & Khorramdel, L. (2009). Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (8. Schulstufe) (Phase 3: 2008), des Sprachbewusstsein-Kompetenztests (8. Schulstufe) (Phase 1: 2008) sowie des Schreibtests (8. Schulstufe) (Phase 1: 2008) gemäß Bildungsstandard. (Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereich Psychologische Diagnostik. Wien: Fakultät für Psychologie, Universität Wien.). Wien: Fakultät für Psychologie, Universität Wien.
Hohensinn, C., Kubinger, K. D., Reif, M., Holocher-Ertl, S., Khorramdel, L., & Frebort, M. (2008). Examining item-position effects in large-scale assessment using the Linear Logistic Test Model. Psychology Science Quarterly, 50(3), 391-402.
Kubinger, K. D., Frebort, M., Khorramdel, L., Sonnleitner, P., Hohensinn, C., Reif, M., & Holocher-Ertl, S. (2008). Large Scale Assessment at the Austrian Educational Standards: a Review. Testing International, (19), 15-16.
Hohensinn, C., Yanagida, T., Kubinger, K. D., Reif, M., Sonnleitner, P., & Khorramdel, L. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (4. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 3: 2008)
Reif, M., Yanagida, T., Kubinger, K. D., Hohensinn, C., Sonnleitner, P., & Khorramdel, L. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Mathematik-Kompetenztests (8. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 4: 2008)
Reif, M., Yanagida, T., Kubinger, K. D., Hohensinn, C., Schleicher, E., & Khorramdel, L. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Mathematik-Kompetenztests (4. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 3: 2008)
Hohensinn, C., Reif, M., Kubinger, K. D., Sonnleitner, P., Khorramdel, L., & Frebort, M. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (8. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 2: 2007)
Hohensinn, C., Reif, M., Holocher-Ertl, S., Kubinger, K. D., Khorramdel, L., & Frebort, M. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Mathematik-Kompetenztests (8. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 2: 2006)
Hohensinn, C., Reif, M., Kubinger, K. D., Sonnleitner, P., & Frebort, M. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (4. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 2: 2007)
Kubinger, K. D., Frebort, M., Holocher-Ertl, S., Khorramdel, L., Sonnleitner, P., Weitensfelder, L.,... Reif, M. (2007). Large-Scale Assessment zu den Bildungsstandards in Österreich: Testkonzept, Testdurchführung und Ergebnisverwertung. Erziehung und Unterricht, (157), 588-599.
Dickert, F., Greibl, W., Reif, M., Bulst, W-E., & Wolff, U. (2001). Polymers for the selective detection of humidity. in Unknown host publication title (S. 135-142). (Progress in Biomedical Optics and Imaging - SPIE). International Society for Optical Engineering (SPIE).

Institut für Angewandte Psychologie: Gesundheit, Entwicklung und Förderung

Liebiggasse 5
1010 Wien

manuel.reif@univie.ac.at