Mag. Dr. Christine Hohensinn
Hohensinn, C., & Kubinger, K. D. (2017). Using Rasch model generalizations for taking testees’ speed in addition to their power into account. Psychological Test and Assessment Modeling, 59(1), 93-108. [1].
Hohensinn, C., Kubinger, K. D., & Reif, M. (2015). On robustness and power of the Likelihood-Ratio test as a model test of the Linear Logistic Test Model. Journal of Applied Measurement, 15(3), 252-266.
Baghaei, P., Hohensinn, C., & Kubinger, K. D. (2014). Persian adaption of foreign language reading anxiety scale: A psychometric analysis. Psychological Reports, 114(2), 315-325. DOI: 10.2466/08.11.PR0.114k16w1
Hohensinn, C., Kubinger, K. D., & Reif, M. (2013). Detecting Person Heterogeneity in a Large-Scale Orthographic Test Using Item Response Models. in B. Lausen, D. Van den Poel, & A. Ultsch (Hrsg.), Algorithms from and for Nature and Life. Series: Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization (S. 329-337). Heidelberg: Springer-Verlag Berlin-Heidelberg.
Kubinger, K. D., Hohensinn, C., Holocher-Ertl, S., & Heuberger, N. (2011). Applying the LLTM for the determination of children’s cognitive age-acceleration function. Psychological Test and Assessment Modeling, 53(2), 183-191.
Kubinger, K. D., Deimann, P., Frebort, M., Hohensinn, C., Holocher-Ertl, S., Kastner-Koller, U., & Khorramdel, L. (2011). Aktuelle Anforderungen an Forschung, Lehre und Praxis der Psychologischen Diagnostik. Psychologie in Österreich, 31, 95-101.
Hohensinn, C., & Kubinger, K. D. (2011). Applying Item Response theory methods to examine the impact of different response formats. Educational and Psychological Measurement, 71, 732-746.
Hohensinn, C., & Kubinger, K. D. (2011). On the impact of missing values on item fit and the model validness of the Rasch model. Psychological Test and Assessment Modeling, 53(3), 380-393.
Hohensinn, C., Kubinger, K. D., Reif, M., Schleicher, E., & Khorramdel, L. (2011). Analysing item position effects due to test booklet design within large-scale assessment. Educational Research and Evaluation, 17, 497-509.
Kubinger, K. D., Hohensinn, C., Ztrivas, S., Khorramdel, L., Frebort, M., Holocher-Ertl, S.,... Sonnleitner, P. (2011). Designing the test booklets for Rasch model calibration in a large-scale assessment with reference to numerous moderator variables and several ability dimensions. Educational Research and Evaluation, 17, 483-495.
Kubinger, K. D., Holocher-Ertl, S., Reif, M., Hohensinn, C., & Frebort, M. (2010). On minimizing guessing effects on mutliple-choice items: Superiority of a two solutions and three distractors item format to a one solution and five distractors item format. International Journal of Selection and Assessment, 18(1), 111-115.
Kubinger, K. D., Khorramdel, L., Hohensinn, C., Sonnleitner, P., Schleicher, E., Reif, M.,... Gruber, K. (2009). Standard-Tests zu den Bildungsstandards in Österreich - Abschlussbericht des Itementwicklungsprozesses und der Testformerstellung für Deutsch und Mathematik am Ende der 4. und 8. Schulstufe 2004-2008. in Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereichs Psychologische Diagnostik (Band 14). (Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereich Psychologische Diagnosti. Wien: Fakultät für Psychologie, Universität Wien). Wien: Fakultät für Psychologie, Universität Wien.
Hohensinn, C., & Kubinger, K. D. (2009). On Varying Item Difficulty by Changing the Response Format for a Mathematical Competence Test. Austrian Journal of Statistics, 38(4), 231-239.
Hohensinn, C., Schleicher, E., Reif, M., Kubinger, K. D., Yanagida, T., & Khorramdel, L. (2009). Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (8. Schulstufe) (Phase 3: 2008), des Sprachbewusstsein-Kompetenztests (8. Schulstufe) (Phase 1: 2008) sowie des Schreibtests (8. Schulstufe) (Phase 1: 2008) gemäß Bildungsstandard. (Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereich Psychologische Diagnostik. Wien: Fakultät für Psychologie, Universität Wien.). Wien: Fakultät für Psychologie, Universität Wien.
Holocher-Ertl, S., Kubinger, K. D., & Hohensinn, C. (2008). Hochbegabungsdiagnostik: HAWIK-IV oder AID 2. Kindheit und Entwicklung: Zeitschrift für klinische Kinderpsychologie, (17), 99-106.
Holocher-Ertl, S., Kubinger, K. D., & Hohensinn, C. (2008). Identifying children who may be cognitively gifted: the gap between practical demands and scientific supply. Psychology Science Quarterly, 50, 97-111.
Hohensinn, C., Kubinger, K. D., Reif, M., Holocher-Ertl, S., Khorramdel, L., & Frebort, M. (2008). Examining item-position effects in large-scale assessment using the Linear Logistic Test Model. Psychology Science Quarterly, 50(3), 391-402.
Kubinger, K. D., Frebort, M., Khorramdel, L., Sonnleitner, P., Hohensinn, C., Reif, M., & Holocher-Ertl, S. (2008). Large Scale Assessment at the Austrian Educational Standards: a Review. Testing International, (19), 15-16.
Hohensinn, C., Yanagida, T., Kubinger, K. D., Reif, M., Sonnleitner, P., & Khorramdel, L. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (4. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 3: 2008)
Reif, M., Yanagida, T., Kubinger, K. D., Hohensinn, C., Sonnleitner, P., & Khorramdel, L. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Mathematik-Kompetenztests (8. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 4: 2008)
Reif, M., Yanagida, T., Kubinger, K. D., Hohensinn, C., Schleicher, E., & Khorramdel, L. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Mathematik-Kompetenztests (4. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 3: 2008)
Hohensinn, C., Reif, M., Kubinger, K. D., Sonnleitner, P., Khorramdel, L., & Frebort, M. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (8. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 2: 2007)
Hohensinn, C., Reif, M., Holocher-Ertl, S., Kubinger, K. D., Khorramdel, L., & Frebort, M. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Mathematik-Kompetenztests (8. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 2: 2006)
Hohensinn, C., Reif, M., Kubinger, K. D., Sonnleitner, P., & Frebort, M. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (4. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 2: 2007)
Kubinger, K. D., Frebort, M., Holocher-Ertl, S., Khorramdel, L., Sonnleitner, P., Weitensfelder, L.,... Reif, M. (2007). Large-Scale Assessment zu den Bildungsstandards in Österreich: Testkonzept, Testdurchführung und Ergebnisverwertung. Erziehung und Unterricht, (157), 588-599.
Holocher-Ertl, S., Kubinger, K., & Hohensinn, C. (2006). Zur Definition von Hochbegabung ist die Höhe des IQ zwar Konvention aber völlig ungeeignet: Ein neues Diagnosemodell im Spannungsfeld von Hochbegabung und Hochleistung. in. R. Alexandrowicz,. E. Brunner,. B. Gula,. B. Jenull-Schiefer,. S. Strauß, &. O. Vitouch (Hrsg.), Perspektiven psychologischer Forschung in Österreich (S. 444-451). Pabst Science Publishers.

Institut für Angewandte Psychologie: Gesundheit, Entwicklung und Förderung

Liebiggasse 5
1010 Wien
Zimmer: O1.43

christine.hohensinn@univie.ac.at