Mag. Johanna Palcu

Sprechstunde: Sprechstunde nach Vereinbarung per e-mail

Sommersemester 2018
Wintersemester 2017



Palcu, J, Florack, A, Diamantopoulos, A & Halkias, G 2017, Attention to Country-of-Origin Information: An Eye-Tracking Approach. in Proceedings of the American Marketing Association Winter Educators’ Conference . Orlando, Orlando, USA / Vereinigte Staaten, 17/02/17.

Halkias, G, Florack, A, Diamantopoulos, A & Palcu, J 2017, Country-Related Emotions as Mediators of the Relationship between Country Stereotype Dimensions and Brand Affect. in Proceedings of the 46th European Marketing Academy Conference. Groningen, Groningen, Niederlande, 23/05/17.

Florack, A & Palcu, J 2017, The psychology of branding. in C Jansson-Boyd & M Zawisza (Hrsg.), International handbook of consumer psychology.. Routledge, New York.

Palcu, J, Florack, A, Diamantopoulos, A & Halkias, G 2016, 'Attention to Country of Origin Information' Beitrag in, Berlin, Deutschland, 27/10/16 - 30/10/16, .

Florack, A, Genschow, O & Palcu, J 2016, Implizite Markenführung. in A Schimansky (Hrsg.), Der neue Wert der Marke: Markenbewertungsverfahren für ein erfolgreiches Markenmanagement. 2. Aufl., Vahlens Handbücher der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften , Verlag Franz Vahlen GmbH, München.


Halkias, G, Florack, A, Diamantopoulos, A & Palcu, J 2015, Explicit and Implicit Country-of-Origin Stereotypes: Using the Stereotype Content Model to Predict Consumer Responses. in Proceedings Annual Conference of the European Marketing Academy: Collaboration in Research., Leuven, Belgien, 26/05/15.

Palcu, J & Florack, A 2015, Eye Tracking und reaktionszeitbasierte Verfahren zur Messung impliziter Kommunikationswirkungen. in F-R Esch, T Langner & M Bruhn (Hrsg.), Handbuch Controlling der Kommunikation: Prognose des Kommunikationserfolgs. Springer, Wiesbaden, S. 1 - 19. DOI: 10.1007/978-3-658-05260-7_11-1

Palcu, J, Kleber, J & Florack, A 2015, 'How store employees influence consumer choice under retail crowding – A social overload perspective.' Beitrag in North American Conference of the Association of Consumer Research, New Orleans, USA / Vereinigte Staaten, 1/10/15 - 4/10/15, .


Palcu, J, Florack, A & Kleber, J 2014, 'When the cause is not the cure: Retail crowding leads to less consideration of social information.' Beitrag in Conference of the European Social Cognition Network, Louvain-la-Neuve, Belgien, 3/09/14 - 7/09/14, .



Institut für Angewandte Psychologie: Arbeit, Bildung, Wirtschaft

Universitätsstraße 7 (NIG)
1010 Wien
Zimmer: C0715

T: +43-1-4277-47355
F: +43-1-4277-847355

johanna.palcu@univie.ac.at