Mag. Dr. Marko Lüftenegger
Schützhofer, B., Lüftenegger, M., Knessl, G., & Mogl, B. (2017). Evaluation of the FASIKI traffic safety programme for parents of cycling children. Transportation Research Part F: Psychology and Behaviour, 46(Part B), 500-508. DOI: 10.1016/j.trf.2016.08.004
Lüftenegger, M., & Chen, J. A. (2017). Conceptual Issues and Assessment of Implicit Theories. Zeitschrift für Psychologie - Journal of Psychology, 225(2), 99-106. DOI: 10.1027/2151-2604/a000286
Lüftenegger, M., & Chen, J. A. (2017). Implicit Theories - International Perspectives from Multiple Domains. Zeitschrift für Psychologie - Journal of Psychology, 225(2), 97-98. DOI: 10.1027/2151-2604/a000285
Lüftenegger, M., Tran, U., Bardach, L., Schober, B., & Spiel, C. (2017). Measuring a Mastery Goal Structure Using the TARGET Framework. Zeitschrift für Psychologie - Journal of Psychology, 225(1), 64-75. DOI: 10.1027/2151-2604/a000277
Kollmayer, M., Patzak, A., Lüftenegger, M., & Schober, B. (2017). Don’t be so hard on yourselves, ladies!: Impostor Phänomen, Self-Compassion und Geschlecht. . Beitrag in 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Heidelberg, Deutschland.
Lüftenegger, M., Kollmayer, M., Bergsmann, E. M., Spiel, C., & Schober, B. (2016). Giftedness in Mathematics and Peak Performance. Can motivation or classroom structure make a difference?. Postersitzung präsentiert bei AERA Annual Meeting of the American Educational Research Association 2016, Washington DC, USA / Vereinigte Staaten.
Spiel, C., Lüftenegger, M., & Schober, B. (2016). Das Jugendalter - Herausforderungen für die Schule. in B. Gniewosz, & P. T. Titzmann (Hrsg.), Handbuch Jugend Stuttgart: Kohlhammer.
Lüftenegger, M., Schober, B., & Spiel, C. (2016). Evaluation und Qualitätssicherung. in D. Urhahne, M. Dresel, F. Fischer, & T. Vrdoljak (Hrsg.), Psychologie für den Lehrberuf Heidelberg: Springer.
Lüftenegger, M., Klug, J., Harrer, K., Langer, M., Spiel, C., & Schober, B. (2016). Students' Achievement Goals, Learning-Related Emotions and Academic Achievement. Frontiers in Psychology, 7. DOI: 10.3389/fpsyg.2016.00603
Klug, J., Lüftenegger, M., Bergsmann, E. M., Spiel, C., & Schober, B. (2016). Secondary school students' LLL competencies, and their relation with classroom structure and achievement. Frontiers in Psychology, 7. DOI: 10.3389/fpsyg.2016.00680
Klug, J., Lüftenegger, M., Schober, B., & Spiel, C. (2016). Die LLL-Kompetenz von österreichischen SchülerInnen und deren Zusammenhang mit Unterrichtsstruktur und Leistung. Postersitzung präsentiert bei 4. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Berlin, Deutschland.
Lüftenegger, M., Finsterwald, M., Klug, J., Bergsmann, E. M., van de Schoot, R., Schober, B., & Wagner, P. (2016). Fostering pupils’ lifelong learning competencies in the classroom – Evaluation of a training program using a multivariate multilevel growth curve approach. European Journal of Developmental Psychology, 13(6), 719-736. DOI: 10.1080/17405629.2015.1077113
Lüftenegger, M., & Bardach, L. (2016). Motivationsförderung im Klassenzimmer - Empirische Ergebnisse und Empfehlungen für die Unterrichtspraxis. news & science, 42, 14-17.
Lüftenegger, M., Kollmayer, M., Tran, U., & Bardach, L. (2016). Measuring a classroom mastery goal structure using the TARGET dimensions: Development and validation of a classroom goal structure scale. Beitrag in International Conference on Motivation 2016, Thessaloniki, Griechenland.
Kollmayer, M., Lüftenegger, M., & Schober, B. (2016). Can gender-fair language reduce the immediate activation of stereotypical gender information?. Beitrag in 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Leipzig, Deutschland.
Milatz, A., Lüftenegger, M., & Schober, B. (2015). Teachers’ relationship closeness with students as a resource for teacher wellbeing: A response surface analytical approach. Frontiers in Psychology, 6(1949). DOI: 10.3389/fpsyg.2015.01949
Lüftenegger, M., Kollmayer, M., Bergsmann, E. M., Jöstl, G., Spiel, C., & Schober, B. (2015). Mathematically Gifted Students and High Achievement: The Role of Motivation and Classroom Structure. High Ability Studies, 26(2), 227-243. DOI: 10.1080/13598139.2015.1095075
Panzenböck, E., Nechtelberger, M., Renner, W., Nechtelberger, A., & Lüftenegger, M. (2015). Designing a Feedback Questionnaire for the Evaluation of Postgraduate Courses. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 41(2), 299-305.
Spiel, C., Lüftenegger, M., Schober, B., & Finsterwald, M. (2015). Lebenslang erfolgreich lernen - die LehrerInnen legen den Grundstein. in B. Kracke, & P. Noack (Hrsg.), Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie Heidelberg: Springer.
Lüftenegger, M., Schober, B., & Spiel, C. (2015). The intricate interplay of achievement goals, emotions and academic performance. in EARLI 2015 Book of Abstracts
Lüftenegger, M., Schober, B., & Spiel, C. (2015). Students' achievement goals, learning-related emotions and academic performance. in Proceedings of at the annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA)
Lüftenegger, M., Schober, B., & Spiel, C. (2015). The intricate Interplay of Achievement Goals, Emotions and Academic Performance. Postersitzung präsentiert bei 16th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI), Limassol, Zypern.
Lüftenegger, M., Schober, B., & Spiel, C. (2015). Students' Achievement Goals, Learning-Related Emotions and Academic Performance. Postersitzung präsentiert bei Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA) 2015, Chicago, USA / Vereinigte Staaten.
Schober, B., Lüftenegger, M., Jöstl, G., Kollmayer, M., & Spiel, C. (2015). Motivationsförderung und Begabungsentwicklung aus bildungspsychologischer Perspektive. in Programmheft des 5. Münsterschen Bildungskongresses
Schober, B., Finsterwald, M., Jöstl, G., Lüftenegger, M., & Spiel, C. (2014). Enhancing lifelong learning in schools: Evidence based teacher training programs and parameters for their success. in Book of Abstracts/International Congress of Applied Psychology (ICAP)
Lüftenegger, M., Langer, M., Harrer, K., Schober, B., & Spiel, C. (2014). Achievement goals, emotions and academic performance: A closer look at their associations. Postersitzung präsentiert bei 14th International Conference on Motivation, Helsinki, Finnland.
Lüftenegger, M., Harrer, K., Langer, M., Schober, B., & Spiel, C. (2014). Relations between achievement goals and achievement emotions. Postersitzung präsentiert bei 11. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP), Wien, Österreich.
Lüftenegger, M., van de Schoot, R., Schober, B., Finsterwald, M., & Spiel, C. (2014). Promotion of Students' Mastery Goal Orientations: Does TARGET work? Educational Psychology. DOI: doi:10.1080/01443410.2013.814189
Lüftenegger, M., Finsterwald, M., Schober, B., & Spiel, C. (2014). Can a supportive classroom structure foster a positive development of students' learning motivation? Evidence from two studies. Postersitzung präsentiert bei Special Topic Meeting "Positive Youth Development (PYD) in the Context of the Global Recession" of the Society for Research in Child Development (SRCD), Prag, Tschechische Republik.
Spiel, G., Lüftenegger, M., & Finsterwald, M. (2014). Can institutions assisting adolescents with mental health problems prevent continued bullying?. Postersitzung präsentiert bei 14th Biennal meeting of the Society for Research on Adolescence, Austin, USA / Vereinigte Staaten.
Lüftenegger, M., Harrer, K., Langer, M., Schober, B., & Spiel, C. (2014). Relations between achievement goals and achievment emotions. Postersitzung präsentiert bei 11. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP), Wien, Österreich.
Schober, B., Lüftenegger, M., Wagner, P., Finsterwald, M., & Spiel, C. (2013). Facilitating Lifelong Learning in School-Age Learners. Programs and Recommendations. European Psychologist, 18(2), 114-125. DOI: 10.1027/1016-9040/a000129
Bergsmann, E. M., Lüftenegger, M., Jöstl, G., Schober, B., & Spiel, C. (2013). The role of classroom structure in fostering students' school functioning: A comprehensive and application-oriented approach. Learning and Individual Differences, 26, 131-138. DOI: 10.1016/j.lindif.2013.05.005
Finsterwald, M., Wagner, P., Schober, B., Lüftenegger, M., & Spiel, C. (2013). Fostering Lifelong Learning - Evaluation of a Training Teacher Education Program for Professional Teachers. Teaching and teacher education, 29, 144-155. DOI: 10.1016/j.tate.2012.08.009
Spiel, C., Schober, B., Finsterwald, M., Lüftenegger, M., & Wagner, P. (2012). Promoting lifelong learning competencies in Austrian schools – the TALK program. in Program of the 13th Biennial EARA Conference
Jöstl, G., Schober, B., Bergsmann, E. M., Lüftenegger, M., & Spiel, C. (2012). When will they blow my cover: The impostor phenomenon as a psychological barrier in female university careers. in Programmheft der 10. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP)
Spiel, C., Schober, B., Finsterwald, M., Lüftenegger, M., & Wagner, P. (2012). Der Beitrag der Schule zur Förderung von Bildungsmotivation und Lernen. in Carinthische Dialoge 2007-2011 (S. 118-137). Unknown publisher.
Wagner, P., Lüftenegger, M., Finsterwald, M., Schober, B., & Spiel, C. (2012). Multi-method Evaluation am Beispiel des Lehrkräftetrainingsprogramms TALK. in M. Gläser-Zikuda, T. Seidel, C. Rohlfs, A. Gröschner, & S. Ziegelbauer (Hrsg.), Mixed Methods in der empirischen Bildungsforschung. (S. 243-258). Münster: Waxmann.
Lüftenegger, M., Schober, B., van de Schoot, R., Wagner, P., Finsterwald, M., & Spiel, C. (2012). Lifelong Learning as a goal - do autonomy and self-regulation in school result in well prepared pupils? Learning and Instruction, 22, 27-36. DOI: 10.1016/j.learninstruc.2011.06.001
Spiel, C., Schober, B., Wagner, P., Finsterwald, M., Lüftenegger, M., Strohmeier, D., & Reimann, R. (2012). Bildungspsychologie: Lebenslanges Lernen und Anwendungsperspektive im Zentrum. Psychologie in Österreich, 5, 383-389.
Jöstl, G., Bergsmann, E. M., Lüftenegger, M., Schober, B., & Spiel, C. (2012). When will they blow my cover: The impostor phenomenon among Austrian doctoral students. Zeitschrift für Psychologie - Journal of Psychology, 109-120.
Lüftenegger, M., Schober, B., van de Schoot, R., Wagner, P., Finsterwald, M., & Spiel, C. (2011). Can a Classroom structured by the TARGET framework promote Students’ Mastery Goal Orientation? in Printed Program of the Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA)
Spiel, C., Schober, B., Finsterwald, M., Lüftenegger, M., Wagner, P., & Reimann, R. (2011). Bildungspsychologie: Konzeption und Potential. in. E. Witte, &. J. Doll (Hrsg.), Sozialpsychologie, Sozialisation und Schule (S. 53-76). Unknown publisher.
Spiel, C., Lüftenegger, M., Wagner, P., Schober, B., & Finsterwald, M. (2011). Förderung von Lebenslangem Lernen – eine Aufgabe der Schule. in. O. Zlatkin-Troitschanskaia (Hrsg.), Stationen Empirischer Bildungsforschung: Traditionslinien und Perspektiven (1. Auflage Aufl., S. 305-319). Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften.
Lüftenegger, M., Schober, B., Finsterwald, M., Wagner, P., & Spiel, C. (2011). Wahrgenommene Autonomie und Feedback im Unterricht als Determinanten von Motivation und Leistung in der Schule. in. M. Dresel, &. L. Lämmle (Hrsg.), Motivation, Selbstregulation und Leistungsexzellenz (S. 199-217). Berlin: LIT Verlag.
Lüftenegger, M., Schober, B., Finsterwald, M., Wagner, P., & Spiel, C. (2010). "Multi−method" Evaluation am Beispiel des Lehrkräftetrainingsprogramms TALK. in Tagungsprogramm der 74. Tagung der Arbeitsgemeinschaft für empirische pädagogische Forschung (AEPF)
Lüftenegger, M., Schober, B., Finsterwald, M., Wagner, P., & Spiel, C. (2010). Changes in Pupils' Competencies for Lifelong Learning: The Impact of Autonomy in the Classroom. in Program of the 12th International Conference on Motivation (EARLI − SIG 8)
Spiel, C., Schober, B., Finsterwald, M., Lüftenegger, M., Bergsmann, E. M., & Jöstl, G. (2010). Lebenslanges Lernen – Analyse und Förderung im schulischen Setting. in Programmheft des 9. Kongresses der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP)
Finsterwald, M., Schober, B., Wagner, P., Aysner, M., Lüftenegger, M., & Spiel, C. (2010). TALK - Trainingsprogramm zum Aufbau von Lehrkräftekompetenzen zur Förderung von Bildungsmotivation und Lebenslangem Lernen. in C. Spiel, R. Reimann, B. Schober, & P. Wagner (Hrsg.), Bildungspsychologie (S. 324-328). Göttingen: Hogrefe.
Lüftenegger, M., Wagner, P., Finsterwald, M., Schober, B., & Spiel, C. (2010). TALK - Ein Trainingsprogramm für Lehrkräfte zur Förderung von Lebenslangem Lernen in der Schule. in Lehrerinnen und Lehrer lernen.: Konzepte und Befunde zur Lehrerfortbildung (S. 327-343). Münster: Waxmann Verlag GmbH.
Ergebnisse 1 bis 50 von 61
<< Anfang < Zurück Page 1 Page 2 Weiter > Ende >>

Institut für Angewandte Psychologie: Arbeit, Bildung, Wirtschaft

Universitätsstraße 7 (NIG)
1010 Wien
Zimmer: B0606

T: +43-1-4277-47314
F: +43-1-4277-847314

marko.lueftenegger@univie.ac.at