Mag. Mag. Christoph Burger
Sommersemester 2017
Buchner, H. H. F., Burger, C., & Ehlers, J. (2017). Die „Clinical Encounter Card“ als Lehrmittel für Feedback an Studierende in den klinischen Rotationen der Vetmeduni Wien [The clinical encounter card as teaching method for providing feedback to students in clinical rotations at the Vetmeduni Vienna]. Beitrag in GMA-Jahrestagung, Münster, Deutschland.
Solomontos-Kountouri, O., Burger, C., Dogan, A., & Strohmeier, D. (2017). Cross-national evaluation of the ViSC anti-bullying program: The effects on teachers. Beitrag in European Conference on Developmental Psychology (ECDP), Utrecht, Niederlande.
Pamlitschka, I., & Burger, C. (2017). Omnivores' self- and prototypical images of omnivores, vegetarians and vegans: Differences and relation to dietary habits. Postersitzung präsentiert bei European Congress of Psychology (ECP), Amsterdam, Niederlande.
Burger, C., Solomontos-Kountouri, O., Dogan, A., & Strohmeier, D. (2017). School Teachers' Role in Positive Youth Development: Longitudinal Data from the ViSC Bullying Prevention Program in Austria, Cyprus and Turkey.. Postersitzung präsentiert bei Regional Workshop on "Positive Youth Development in Times of Social Change" of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD) and the European Association of Developmental Psychology (EADP), Griechenland.
Burger, C., & Pamlitschka, I. (2017). Explaining heterogeneity in vegans: The importance of initial motives and their relation to sex, age and health behaviours.. Beitrag in European Congress of Psychology (ECP), Amsterdam, Niederlande.
Burger, C., Solomontos-Kountouri, O., Dogan, A., & Strohmeier, D. (2017). The impact of the ViSC bullying prevention program on school teachers: Longitudinal data from Austria, Cyprus and Turkey. Postersitzung präsentiert bei European Congress of Psychology (ECP), Amsterdam, Niederlande.
Bergsmann, E. M., Klug, J., Burger, C., Först, N. M., & Spiel, C. (2017). The Competence Screening Questionnaire for Higher Education: Adaptable to the needs of a study programme. Assessment & Evaluation in Higher Education, 1-18.
Buchner, H. H. F., Burger, C., & Nawrocik, D. (2017). Student-initiated feedback using clinical encounter cards during clinical rotations in veterinary medicine: A feasibility study. Journal of Veterinary Medical Education, 1-9.
Burger, C., Bergsmann, E. M., Klug, J., Först, N. M., & Spiel, C. (2016). Entwicklung und Validierung einer Kompetenzaxonomie zur Qualitätssicherung in der kompetenzorientierten universitären Lehre: Der Competence Screening Questionnaire for Higher Education (CSQ-HE). Postersitzung präsentiert bei Young researchers discuss their research, Wien, Österreich.
Wald, J., Burger, C., & Voracek, M. (2016). Effekte chronischer Höhenexposition auf neuronale Funktionsfähigkeit und Suizidalität: Ein systematischer Review. Beitrag in 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Leipzig, Deutschland.
Burger, C., Bergsmann, E. M., Klug, J., Först, N. M., & Spiel, C. (2016). Entwicklung und Validierung einer Kompetenztaxonomie zur Qualitätssicherung in der kompetenzorientierten Lehre [Development and validation of a competence taxonomy for quality assurance in competence-oriented teaching]. Postersitzung präsentiert bei 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Leipzig, Deutschland.
Burger, C., Bergsmann, E. M., Klug, J., Först, N. M., & Spiel, C. (2016). Entwicklung und Validierung einer Kompetenztaxonomie zur Qualitätssicherung in der kompetenzorientierten universitären Lehre. Postersitzung präsentiert bei Congress of the German Psychological Society (DGPs), Leipzig, Deutschland.
Preusche, I., Bergsmann, E. M., Burger, C., & Winter, P. (2016). Checking personal competencies in veterinary students: Contrasting self-Evaluations of students' competencies to theoretically defined ideal competence levels. Postersitzung präsentiert bei Graz Conference on Medical Education, Wien, Österreich.
Burger, C., Bergsmann, E. M., Winter, P., Schober, B., & Spiel, C. (2015). Continuous Monitoring of the teaching process and students' competences: The Competence Check as an online Screening tool.. Postersitzung präsentiert bei 14th European conference of Psychology, Mailand, Italien.
Bergsmann, E. M., Burger, C., Klug, J., Först, N. M., & Spiel, C. (2015). Screening-Fragebogen für Kompetenzorientierte Lehre. Vorläufiges Ergebnis der Entwicklung eines allgemeinen Antwortformats. in Programmheft der 2. Internationalen Tagung für Qualitätsmanagement und Qualitätsentwicklung im Hochschulbereich
Bergsmann, E. M., Burger, C., Klug, J., Först, N. M., & Spiel, C. (2015). Ein Screening-Fragebogen für kompetenzorientierte Lehre als Erhebungs- und Interventionsinstrument: Vorläufiges Ergebnis der Entwicklung eines allgemeinen Antwortformulars. Beitrag in 2nd International Conference on Quality Management and Development, Wien, Österreich.
Bergsmann, E. M., & Burger, C. (2015). Gibt es Alternativen zur studentischen Lehrveranstaltungsevaluation? Der Kompetenz-Check an der Veterinärmedizinischen Universität Wien. Beitrag in 2nd AQ Austria annual conference, Wien, Österreich.
Burger, C., Strohmeier, D., & Spröber, N. (2015). Austrian/German Teachers' concurrent usage of multiple strategies against school bullying.. Beitrag in 14th European conference of Psychology, Mailand, Italien.
Spiel, C., Bergsmann, E. M., & Burger, C. (2015). Der Kompetenz-Check: Was steckt dahinter?. Beitrag in Impulsfrühstück, Wien, Österreich.
Stieger, S., Burger, C., Schiller, F. R., Schulze, E. K., & Voracek, M. (2014). Measuring implicit gender-role orientation: The Gender Initial Preference Task. Journal of Personality Assessment, 96, 358-367.
Pawlikowski, M., Nader, I., Burger, C., Stieger, S., & Brand, M. (2014). Pathological Internet use – It is a multidimensional and not a unidimensional construct. Addiction Research and Theory, 22, 166-175.
Burger, C., Bergsmann, E. M., & Winter, P. (2014). Qualitätsmanagement in der kompetenzorientierten Lehre an der Veterinärmedizinischen Universität Wien: Theorie und Praxis. Beitrag in QM-Netzwerk-Meeting, Wien, Österreich.
Stieger, S., & Burger, C. (2013). More complex than previously thought: New insights into the optimal administration of the Initial Preference Task. Self and Identity, 12, 201-216.
Stieger, S., Burger, C., Bohn, M., & Voracek, M. (2013). Who commits virtual identity suicide? Differences in privacy concerns, Internet addiction, and personality between Facebook users and quitters. CyberPsychology, Behavior and Social Networking, 16, 629-634.
Burger, C., & Stieger, S. (2013). Die Datenqualität von Onlinefragebögen in der Differentiellen Psychologie und Persönlichkeitspsychologie: Eine Vollerhebung aus fünf internationalen Rekrutierungsportalen. Beitrag in 12. Arbeitstagung der Fachgruppe Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie und Psychologische Diagnostik (DPPD), Greifswald, Deutschland.
Burger, C., & Stieger, S. (2013). Eine Vollerhebung und methodologische Analyse von Onlinefragebögen auf den fünf größten internationalen Online-Rekrutierungsportalen. Beitrag in 11. Tagung der Fachgruppe Methoden & Evaluation der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Klagenfurt, Österreich.
Burger, C., & Stieger, S. (2013). Metadata on Current Practices in Online Research: A Full Population Review of Online Questionnaires from Recruitment Portals. Beitrag in 13th European Congress of Psychology, Stockholm, Schweden.
Burger, C., & Stieger, S. (2013). Metadata on the demographics of online research: A full-range population study of online studies from recruitment portals. Postersitzung präsentiert bei 13th European Congress of Psychology, Stockholm, Schweden.
Burger, C., & Stieger, S. (2013). Metadata on the demographics of online research: Results from a full-range study of available online questionnaires on recruitment portals. Postersitzung präsentiert bei 15th General Online Research Conference, Mannheim, Deutschland.
Burger, C., & Stieger, S. (2013). Onlineforschung in der Differentiellen Psychologie und Persönlichkeitspsychologie: Eine Vollerhebung online befindlicher Fragebögen aus fünf internationalen Rekrutierungsportalen. Postersitzung präsentiert bei 12. Arbeitstagung der Fachgruppe Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie und Psychologische Diagnostik (DPPD), Greifswald, Deutschland.
Burger, C., & Stieger, S. (2013). Technical and methodological meta-information on current practices in online research: A full population study of online questionnaires from recruitment portals. Beitrag in 15th General Online Research Conference, Mannheim, Deutschland.
Burger, C., & Stieger, S. (2013). The increasing importance of web-based data collection methods in Psychology: Large-scale metadata analysis from online questionnaires in the field. Beitrag in 55. Tagung experimentell arbeitender Psychologen, Wien, Österreich.
Burger, C., Stieger, S., Bohn, M., & Voracek, M. (2013). Who commits Web 2.0 suicide? Differences in Big Five personality traits, Internet addiction and privacy concerns. Beitrag in 15th General Online Research Conference, Mannheim, Deutschland.
Nader, I., Burger, C., & Stieger, S. (2012). Internet addiction – A uni- or multidimensional construct?. Postersitzung präsentiert bei 54. Tagung experimentell arbeitender Psychologen 2012, Mannheim, Deutschland.
Burger, C., Stieger, S., Voracek, M., & Bohn, M. (2011). What sets apart Facebook quitters from regular Facebook users? Personality characteristics, Internet addiction and privacy concerns of “Social Network Suiciders”. Postersitzung präsentiert bei 12th European Congress of Psychology (ECP), Istanbul, Türkei.
Schultes, M-T., Strohmeier, D., Burger, C., & Spiel, C. (2011). Fostering evidence-based prevention in schools through self-evaluation: The Austrian Violence Evaluation Online-Tool (AVEO).. Postersitzung präsentiert bei Evidence-Based Prevention of Bullying and Youth Violence, Cambridge, Großbritannien / Vereinigtes Königreich.
Stieger, S., Burger, C., Bohn, M., & Voracek, M. (2011). Was unterscheidet Facebook-Aussteiger von normalen Facebook-Nutzern? Persönlichkeit, Internetsucht und Stellenwert von Privatsphäre. Beitrag in 11. Tagung der Fachgruppe Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie und Psychologische Diagnostik der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Saarbrücken, Deutschland.
Burger, C. (AutorIn), Edl, M. (RedakteurIn), Koch, S. (RedakteurIn), Nader, I. (RedakteurIn), Pietschnig, J. (RedakteurIn), Stieger, S. (RedakteurIn), & Voracek, M. (RedakteurIn). (2011). Anton K. Formann [biographical item]..
Voracek, M. (RedakteurIn), Burger, C. (RedakteurIn), Nader, I. (RedakteurIn), Pietschnig, J. (RedakteurIn), & Stieger, S. (RedakteurIn). (2011). The Anton K. Formann Memorial Pages: Online archives and repository.
Burger, C., Riemer, V., Grafeneder, J., & Hergovich, A. (2010). Reaching the Mobile Respondent: Determinants of High-Level Mobile Phone Use Among a High-Coverage Group. Social Science Computer Review, 28(3), 336-349.
Hergovich, A., Schott, R., & Burger, C. (2010). Biased evaluation of abstracts depending on topic and conclusion: Further evidence of a confirmation bias within scientific psychology. Current Psychology (New York): developmental - learning - personality - social, 29, 188-209.
Riemer, V., Burger, C., Olbrich-Baumann, A., & Hergovich, A. (2010). What does our face tell us about our political attitudes? A geometric morphometrical investigation among male university students. Postersitzung präsentiert bei 15th European Conference on Personality, Brno, Tschechische Republik.
Burger, C., & Stieger, S. (2009). Let's go formative: Continuous student ratings with Web 2.0 application Twitter. in. M. Welker,. H. Geißler,. L. Kaczmirek, &. O. Wenzel (Hrsg.), Proceedings of the 11th General Online Research Conference GOR 09 (S. 49-50). Wien: DGOF.
Burger, C., Riemer, V., Grafeneder, J., & Hergovich, A. (2009). Predicting high-level mobile phone use among Austrian university students. Applying an extended version of the theory of planned behaviour.. Postersitzung präsentiert bei 11th European Congress of Psychology (ECP), Oslo, Norwegen.
Burger, C., & Stieger, S. (2009). Using Web 2.0 application Twitter for formative course evaluation: a case study.. Postersitzung präsentiert bei Mobile Research Conference (MRC), London, Großbritannien / Vereinigtes Königreich.
Burger, C., Schild, A., & Stieger, S. (2008). Lifetime prevalence and impact of stalking: Epidemiological data from Eastern Austria. International Journal of Psychology, 43.
Burger, C., & Stieger, S. (2008). Lifetime prevalence and impact of stalking: Epidemiological data from Eastern Austria. Postersitzung präsentiert bei XXIXth International Congress of Psychology, Berlin, Deutschland.
Schrittesser, I., & Burger, C. Einführung in professionalisiertes pädagogisches Handeln.

Institut für Angewandte Psychologie: Arbeit, Bildung, Wirtschaft

Liebiggasse 5
1010 Wien

christoph.burger@univie.ac.at