Mag. Angelika Sonnek
Sommersemester 2020
Wintersemester 2019
Korunka, C., Scharitzer, D., Carayon, P., Hoonakker, P. L. T., Sonnek, A., & Sainfort, F. (2007). Customer orientation among employees in public administration: A transnational, longitudinal study. Applied Ergonomics, 38(3), 307-315.


Korunka, C., Sonnek, A., & Scharitzer, D. (2003). Quality institutionalization in public services as a precondition for job satisfaction and customer satisfaction. in J. Hellgren, K. Näswall, M. Sverke, & M. Söderfeldt (Hrsg.), New Organziational challenges for human service work (S. 97-114). Rainer Hampp Verlag.



Scharitzer, D., Sonnek, A., & Korunka, C. (2002). New Public Management: Die Mitarbeiter-Kunden-Schnittstelle. in Proceedings der Jahrestagung der Wirtschaftsuniversität Wien: "Forschung für Wirtschaft und Gesellschaft", 5.-7. November 2002, WU Wien

Sonnek, A., Scharitzer, D., & Korunka, C. (2001). Proceedings of the Tenth European Congress on Work and Organizational Psychology. in Qualita 2001, 4éme Congrès international pluridisciplinaire Qualité et Sureté de Fontionnement, Annecy (France), 22-23 mars 2001, Actes du congrès; Editeurs: ESIA - Ecole Supérieure d'Ingénieurs d'Annecy, Laboratoire de Logiciel pour la Productique LLP CESALP, Alain Courtois - Maurice Pillet (S. 8)

Institut für Arbeits-, Wirtschafts- und Sozialpsychologie

Universitätsstraße 7 (NIG)
1010 Wien

angelika.sonnek@univie.ac.at