Sprechstunde: Mo. 15.00-16.00
How does population intelligence evolve? Psychometric g, domain specificity, and the Flynn effect
Pietschnig, J. (Keynote speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Cross-sectional and longitudinal evidence for measurement invariant Flynn effects in Austrian undergraduates: The case of verbal reasoning, spatial ability, and mathematical reasoning
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Voracek, M. (Autor*in), Fries, J. (Autor*in) & Oberleiter, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Examining 116 years of IQ evolution: The first ability-specific meta-analysis of the Flynn Effect (1909-2025)
Oberleiter, S. (Vortragende*r), Fries, J. (Autor*in), Heller, J. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The Decline Effect in Psychological Science: Patterns, Predictors, and Implications for Research Practices
Steininger, B. (Vortragende*r), Siegel, M. (Autor*in), Tran, U. (Autor*in), Wicherts, J. M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Decline effects in the empirical sciences: Meta-meta-analytic evidence from (Educational) Psychology
Steininger, B. (Vortragende*r), Siegel, M. (Autor*in), Tran, U. (Autor*in), Bühler, R. (Autor*in), Eder, J. S. N. (Autor*in), Schock, L. S. (Autor*in), Wicherts, J. M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Intelligence and suicidal ideation in older adults: Insights from the Survey of Health and Retirement in Europe (SHARE)
Fries, J. (Vortragende*r), Oberleiter, S. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Examining associations for spatial cognition with geographic-contextual indicators
Garner, K. M. (Vortragende*r), Oberleiter, S. (Autor*in), Fries, J. (Autor*in), Revelle, W. (Autor*in), Mroczek, D. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
A century of IQ changes across specific abilities: A CHC-based meta-analysis of the Flynn effect (1909-2025)
Oberleiter, S. (Vortragende*r), Fries, J. (Autor*in), Heller, J. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Verbal reasoning, spatial ability, and mathematical reasoning in Austrian undergraduates: Assessments of cross-sectional and longitudinal Flynn effects (2009–2024)
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Voracek, M. (Autor*in), Fries, J. (Autor*in) & Oberleiter, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Cross-sectional and longitudinal Flynn effect examinations for verbal reasoning, spatial ability, and mathematical reasoning in Austrian undergraduates (2009-2024)
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Voracek, M. (Autor*in), Fries, J. (Autor*in) & Oberleiter, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Increasing IQ Test Scores and Decreasing g: The Flynn effect and decreasing positive manifold strengths in Austria (2005-2018)
Andrzejewski, D. (Vortragende*r), Oberleiter, S. (Autor*in), Vetter, M. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Multiverse meta-analysis of time trends and age-group specifics in sex differences in Piaget’s water level tasks
Dejardin, F. (Vortragende*r), Oberleiter, S. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
A century of IQ shifts: A CHC-based meta-analysis of specific ability trends in the Flynn effect (1909–2025)
Oberleiter, S. (Vortragende*r), Fries, J. (Vortragende*r), Heller, J. (Vortragende*r), Voracek, M. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Assessing the Flynn effect on attention test performance in Austrian conscripts (2010-2022)
Bugelnig, A. (Vortragende*r), Gruber, M. (Autor*in), Birner, A. (Autor*in), Langer, C. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Cross-national assessments of spatial ability: Measurement invariance of the Three-Dimensional Cube Test (3DC) in Filipino and Austrian undergraduates
Heller, J. (Vortragende*r), Masing, A. L. A. (Autor*in), Oberleiter, S. (Autor*in), Salvaña, R. A. (Autor*in), Sanchez, R. E. (Autor*in), Steininger, B. (Autor*in), Tecson, A. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Cross-temporal attention test score changes in Austrian conscripts: The Flynn effect (2010-2021)
Bugelnig, A. (Vortragende*r), Gruber, M. (Autor*in), Birner, A. (Autor*in), Langer, C. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Evidence for ability segment-dependent IQ change trajectories: The Flynn effect in gifted and non-gifted Austrian conscripts (2014-2021)
Becker, C. L. (Vortragende*r), Bugelnig, A. (Autor*in), Gruber, M. (Autor*in), Birner, A. (Autor*in), Langer, C. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Is intelligence protective against suicidal thoughts in older adults? Evidence from the survey of health and retirement in Europe (SHARE)
Fries, J. (Vortragende*r), Oberleiter, S. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Is spirituality associated with intelligence in the US? Evidence from the General Social Survey.
Dürlinger, F. (Vortragende*r), Götz, T. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Is there a Flynn effect in executive functioning? A cross-cross-temporal meta-analysis of the Trail Making Test (1946-2025)
Lesigang, J. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
On the trail of the Flynn effect: A cross-temporal meta-analysis of Trail Making Test scores
Lesigang, J. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
On the trail of the Flynn effect: A cross-temporal meta-analysis of Trail Making Test scores (1946 - 2025) to assess global ability shifts in executive functioning
Lesigang, J. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The Flynn effect and giftedness: Evidence for ability segment-dependent IQ change trajectories in gifted and non-gifted Austrian conscripts (2014-2021)
Becker, C. L. (Vortragende*r), Bugelnig, A. (Autor*in), Gruber, M. (Autor*in), Birner, A. (Autor*in), Langer, C. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The Flynn effect in Austrian conscripts’ attention test scores (2010-2022).
Bugelnig, A. (Vortragende*r), Gruber, M. (Autor*in), Birner, A. (Autor*in), Langer, C. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The systematic nature of the decline effect: Evidence from 278 meta-analyses in psychological research
Steininger, B. (Vortragende*r), Siegel, M. (Autor*in), Tran, U. (Vortragende*r), Wicherts, J. M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Meta-analytical insights into self-assessed and psychometric intelligence: A look into the multiverse
Patzl, S. (Vortragende*r), Oberleiter, S. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Are figural reasoning abilities declining in German students? A decade-long investigation on measurement invariant tasks (2012-2022).
Oberleiter, S. (Vortragende*r), Patzl, S. (Autor*in), Fries, J. (Autor*in), Diedrich, J. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Does lower intelligence contribute to physical and mental illness? Insights from a three-level multiverse meta-analysis
Fries, J. (Vortragende*r), Oberleiter, S. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Aktuelle Entwicklungen in der Intelligenzforschung und ihre Auswirkungen auf die Personalauswahl
Pietschnig, J. (Keynote speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
[Künstliche] Intelligenz: Wie unterschiedlich denken wir?
Pietschnig, J. (Invited speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Analyzing generational test score changes for spatial and word analogy task performance using Austrian conscript data (2011-2021).
Bugelnig, A. (Vortragende*r), Gruber, M. (Autor*in), Birner, A. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
A negative Flynn effect for figural reasoning in population-representative measurement invariant German student test scores (2012-2022)
Oberleiter, S. (Vortragende*r), Patzl, S. (Autor*in), Fries, J. (Autor*in), Diedrich, J. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Cross-temporal changes of attention scores in Austrian conscripts 2010 -2023
Bugelnig, A. (Vortragende*r), Gruber, M. (Autor*in), Birner, A. (Autor*in), Langer, C. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Erratic Flynn effect patterns may be due to the positive manifold evolution: Cohort-based measurement-invariant IQ test score changes from 2005 to 2024
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Fries, J. (Autor*in), Dejardin, F. (Autor*in), Heller, J. (Autor*in), Schaible, C. (Autor*in), Vetter, M. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in) & Oberleiter, S. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Examining the Flynn effect in Austrian conscript data from 2009 to 2021
Bugelnig, A. (Vortragende*r), Gruber, M. (Autor*in), Birner, A. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Is religiosity protective against cognitive declines? Cross-temporal and longitudinal associations of religiosity and cognitive abilities in European adults aged 50+
Dürlinger, F. (Vortragende*r), Fries, J. (Autor*in), Yanagida, T. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Misestimations and decline effects in the psychological literature are driven by inflated exploratory effects: A meta-meta-analysis
Steininger, B. (Vortragende*r), Siegel, M. (Autor*in), Bühler, R. (Autor*in), Eder, J. S. N. (Autor*in), Schock, L. S. (Autor*in), Wicherts, J. M. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Researcher perspectives on intelligence: The past, present, and future of intelligence research
Pietschnig, J. (Vortragende*r) & Steininger, B. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The Flynn effect for attention: A cross-temporal meta-analysis from 1990 to 2021
Andrzejewski, D. (Vortragende*r), Zeilinger, E. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Was ist Intelligenz und was bringt uns die Zukunft?
Pietschnig, J. (Keynote speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Werde wir klüger oder dümmer? Der Flynn-Effekt: Die Entwicklung der Intelligenz über Generationen
Pietschnig, J. (Invited speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Veränderungen der kognitiven Leistungsfähigkeit im Rahmen der gesellschaftlichen Veränderungen
Pietschnig, J. (Invited speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Menschliche Intelligenz: Ursprung, Bedeutung und Veränderung
Pietschnig, J. (Invited speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Human Intelligence: What it is, how it develops, and why it matters
Pietschnig, J. (Keynote speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Scientific Societies, Editorial Boards, and hosting Conferences: An opportunistic perspective on the pros and cons of unpaid academic labor
Pietschnig, J. (Keynote speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Mythos Mozart-Effekt: Macht uns Mozarts Musik intelligenter?
Pietschnig, J. (Invited speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Kreatives Potenzial und das Selbst: Eine Meta-Analyse zum Zusammenhang zwischen divergentem Denken und kreativitätsbezogenen Selbsteinschätzungsmaßen.
Patzl, S. (Vortragende*r), Diedrich, J. (Autor*in), Pietschnig, J. (Autor*in) & Lewalter, D. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Aktuelle Forschungs- und Testentwicklungsprojekte des Heerespsychologischen Dienstes
Bugelnig, A. (Vortragende*r), Gruber, M. (Autor*in), Birner, A. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Back with a vengeance: A meta-analysis of the Mozart effect zombie theory
Oberleiter, S. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Determining the culture-fairness of Wiener Matrizen Test II among Nepalese and Austrian participants
Kc, A. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Differences in HEXACO personality between a sample of intellectually gifted individuals and the general population
Fries, J. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Do religious people experience a slower cognitive decline? Cross-temporal and cross-sectional examinations of religiosity and cognitive ability associations in retirement-aged Europeans.
Dürlinger, F. (Vortragende*r), Fries, J. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Exploring the link between creative potential and self-assessment measures: A meta-analytic structural equation modeling (MASEM) approach
Patzl, S. (Vortragende*r), Diedrich, J. (Autor*in), Pietschnig, J. (Autor*in) & Lewalter, D. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How intelligence predicts future health: A comprehensive meta-analysis of cognitive epidemiology research
Fries, J. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Investigating the relationship between self-assessed and psychometric intelligence: A meta-analysis using multiverse approaches.
Patzl, S. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Is there a Flynn effect for achievement g? Evidence from large-scale population representative student assessments in Italy.
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Oberleiter, S. (Autor*in), Toffalini, E. (Autor*in) & Giofre, D. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Meta-meta-analytical evidence reveals dissemination biases as main drivers of cross-temporal effect declines in intelligence research and beyond
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Eder, J. S. N. (Autor*in), Steininger, B. (Autor*in), Schock, L. S. (Autor*in), Bühler, R. (Autor*in), Wicherts, J. M. (Autor*in) & Siegel, M. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Multi-cohort longitudinal large-scale scholastic assessment data in Italy: Cross-temporal evidence for changes in achievement g
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Oberleiter, S. (Autor*in), Toffalini, E. (Autor*in) & Giofre, D. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Predicting cross-national sex differences in educational achievement by socioeconomic macro indicators
Oberleiter, S. (Vortragende*r), Fries, J. (Autor*in), Schock, L. S. (Autor*in), Steininger, B. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Premorbid intelligence predicts later physical and mental health: A meta-analysis of two decades’ research in cognitive epidemiology
Fries, J. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Religiosity does not prevent cognitive declines: Cross-sectional and longitudinal evidence from the Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe
Dürlinger, F. (Vortragende*r), Fries, J. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Subpar study designs, low power, and poor reporting: A meta-analytical investigation of the Mozart effect for epilepsy
Oberleiter, S. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The Flynn effect in Austrian military conscripts
Bugelnig, A. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
What makes one live up to their creative potential? A meta-analysis on creative potential and self-assessment measures
Patzl, S. (Vortragende*r), Diedrich, J. (Autor*in), Pietschnig, J. (Autor*in) & Lewalter, D. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
What the Flynn Effect can tell us about the next generation of military personnel
Bugelnig, A. (Vortragende*r), Gruber, M. (Autor*in), Birner, A. (Autor*in), Langer, C. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Intelligenz
Pietschnig, J. (Invited speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
What’s happening to IQ scores and why? The Flynn effect
Pietschnig, J. (Invited speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Higher intelligence is associated with better health, but why?
Fries, J. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
In vivo brain volume and intelligence associations are positive, reproducible, and modest in size: A multiverse meta-analysis
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Gerdesmann, D. (Vortragende*r), Zeiler, M. (Vortragende*r) & Voracek, M. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Schlau, aber fragil und problembeladen? Eine Untersuchung der „Overexcitable Genius“-Hypothese in einer internationalen Hochintelligentenstichprobe
Fries, J. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The validity of self-assessed intelligence: A look into the multiverse
Patzl, S. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
In vivo brain volume and intelligence associations are positive, reproducible, and moderate: A multiverse meta-analysis
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Gerdesmann, D. (Autor*in), Zeiler, M. (Autor*in) & Voracek, M. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Is there truth to the “overexcitable genius” stereotype? A multinational survey among members of the MENSA society
Fries, J. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
More egalitarian societies reveal larger intelligence heritabilities: A meta-analysis of twin-studies
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Traub, J. (Vortragende*r), Siegel, M. (Vortragende*r), Zeilinger, E. (Vortragende*r) & Pellegrini, M. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The (in-)accuracy of self-assessed intelligence: Meta-analytic evidence for a moderate but reproducible correlation between self-assessed and psychometric intelligence.
Patzl, S. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The lightning plot: A meta-meta-analytical tool for illustrating cross-temporal effect change trajectories
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Eder, J. S. N. (Vortragende*r) & Siegel, M. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Do new conspiracy beliefs fade with time? A multigroup cross-lagged panel analytic approach to conspiracist beliefs about Osama bin Laden’s death
Starlinger, A. (Vortragende*r), Tran, U. (Autor*in), Pietschnig, J. (Autor*in), Stieger, S. (Autor*in), Swami, V. (Autor*in) & Voracek, M. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Associations of religiosity and cognitive abilities in European adults aged 50+ years
Dürlinger, F. (Vortragende*r), Fries, J. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Expert perspectives on intelligence: What we agreed on then, what we agree on now, and what we believe about the future
Pietschnig, J. (Vortragende*r) & Steininger, B. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
High intelligence is associated with mental health problems in a sample of intellectually gifted Europeans
Fries, J. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The validity of self-assessed intelligence: A look into the multiverse
Patzl, S. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Gifted individuals exhibit elevated rates of mental health troubles: Evidence from an international survey of MENSA members
Fries, J. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Intelligenz und Persönlichkeit bei Kindern mit einem besonderen Fokus auf Hochbegabte
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Einmal ist keinmal: Reproduzierbarkeit in der empirischen Forschung
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Kann man Intelligenz eigentlich messen und wenn ja wie?
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Intelligenz
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Die menschliche Intelligenz: Vergangenheit und Zukunft
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Physical and mental health are associated with cognitive ability: Evidence from a representative longitudinal survey in older adults
Fries, J. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Was ist Intelligenz?
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Ohr und IQ
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Intelligenz: Wie klug sind wir wirklich?
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Intelligenz: Wie klug sind wir wirklich?
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Intelligenz: Wie klug sind wir wirklich?
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Der Flynn Effekt
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Veränderungen des IQs über die Zeit: Der Flynn Effekt
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Aktuelles aus der Intelligenzforschung: Der Flynn Effekt
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Inflated effects in empirical research are ubiquitous but become smaller over time: Meta-meta-analytical evidence for the decline effect
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
It’s not getting any better: Systematic, strong and overproportional effect declines over time are not confined to intelligence research
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Eder, J. (Vortragende*r), Gittler, G. (Vortragende*r), Voracek, M. (Vortragende*r), Wicherts, J. M. (Vortragende*r) & Siegel, M. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Publication bias in Individual Differences research is underestimated: A meta-meta-analysis
Siegel, M. (Vortragende*r), Eder, J. (Vortragende*r), Gittler, G. (Vortragende*r), Voracek, M. (Vortragende*r), Wicherts, J. M. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
A Meta-Analysis on Goal Structures and Personal Achievement Goals
Lüftenegger, M. (Vortragende*r), Bardach, L. (Vortragende*r), Oczlon, S. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Smaller Flynn effects for crystallized intelligence may be rooted in item obsolescence: Results from archival data and a direct test of generational IQ gains
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Gittler, G. (Vortragende*r), Höltl, F. (Vortragende*r), Tran, U. (Vortragende*r) & Voracek, M. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Zunahmen, Stagnation und Abnahmen von IQ Testergebnissen in der Allgemeinbevölkerung: Eine Umkehr des Flynn Effekts und Ursachen von Domänenunterschieden
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
More than meets the eye: The prevalence of publication bias in Industrial and Organizational Psychology
Siegel, M. (Vortragende*r), Eder, J. (Vortragende*r), Gittler, G. (Vortragende*r), Voracek, M. (Vortragende*r), Wicherts, J. M. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Systematic, strong, and overproportional effect declines over time: A meta-meta-analysis of conceptually heterogeneous quantitative research syntheses
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Eder, J. (Vortragende*r), Gittler, G. (Vortragende*r), Voracek, M. (Vortragende*r), Wicherts, J. M. (Vortragende*r) & Siegel, M. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
). It’s not getting any better: Systematic, strong, and overproportional effect declines over time are not confined to intelligence research
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Eder, J. (Autor*in), Gittler, G. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in), Wicherts, J. M. (Autor*in) & Siegel, M. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Publication bias in individual differences research is underestimated: A meta-meta-analysis
Siegel, M. (Vortragende*r), Eder, J. S. N. (Autor*in), Gittler, G. (Autor*in), Voracek, M. (Autor*in), Wicherts, J. M. (Vortragende*r) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Smaller Flynn effects for crystallized intelligence may be rooted in item obsolescence: Results from archival data and a direct test of generational IQ changes
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Gittler, G. (Autor*in), Höltl, F. (Autor*in), Tran, U. (Autor*in) & Voracek, M. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Das Ende des IQ-Höhenflugs?
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Genuine and non-genuine time-trends: Intelligence, biological bases of intelligence, and artifacts in Psychological Science
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Amplified egos: The role of personality, family influences and grade estimation (accuracy) in entitled students
andrezejewski, D. (Vortragende*r), Bertl, B. (Autor*in), Hyland, L. (Autor*in), Russell, D. (Autor*in), Kashi, A. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Amplified egos: The role of personality, family influences and grade estimation (accuracy) in entitled students.
Andrzejewski, D. (Vortragende*r), Bertl, B. (Autor*in), Hyland, L. (Autor*in), Russell, D. (Autor*in), Kashi, A. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Death, taxes, and bias: Meta-analytical evidence for robustness of sex differences in stereoscopically administered 3D spatial ability tasks
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Pichler, S. (Autor*in), Vadovicova, D. (Autor*in) & Gittler, G. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Kein Flynn Effekt für fähigkeitsbasierte emotionale Intelligenz: Eine cross-temporale Meta-Analyse von MSCEIT V2.0 Testleistungen.
Gittler, G. (Autor*in) & Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Meta-analytische Evidenz für systematische Effektunterschätzungen: Robuste Geschlechtseffekte in stereoskopisch dargebotenen 3D-Raumvorstellungsaufgaben
Pietschnig, J. (Vortragende*r), Pichler, S. (Autor*in), Vadovicova, D. (Autor*in) & Gittler, G. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Ein 2014-Update und systematischer Überblick zur Replizierbarkeits- und Vertrauenskrise in der psychologischen Forschung
Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
It’s the hormones fault! Impaired spatial task performance after pheromone exposure in healthy young men.
Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Molekulargenetische Grundlagen suizidalen Verhaltens: Eine Bestandsaufnahme zu Heterogenitätsquellen in aktualisierten Meta-Analysen
Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Women, men, and invariance of horizontality: A meta-analysis of the Water-Level Test
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
100 Jahre IQ-Zuwächse: Eine Meta-Analyse
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Die Quelle von impliziten und expliziten Affekt: Ergebnisse einer Zwillings- und Familienstudie
Pietschnig, J. (Invited speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Molecular genetic basis of suicidal behavior: An appraisal of sources of heterogeneity in updated meta-analyses
Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
It’s getting darker: Three plus one dark traits
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Meta-analytical stocktaking of research on the dark triad
Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Meta-analyzing the Flynn effect: 100 years of evidence
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
More and more dark traits: Sadism as a component of the aversive personality
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Globale IQ-Testnormverschiebungen: Eine Meta-Analyse
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Kein Mozart-Effekt für Mathematik: Eine Meta-Analyse
Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Mehr und mehr dunkle Traits: Sadismus als Bestandteil der dunklen Persönlichkeit
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
The truth is out there – in the totality of empirical evidence: Nutzen, Wert und Notwendigkeit kumulativer Evidenz (Meta-Analysen und systematische Reviews) in der psychologischen Forschung
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Sex differences in drawing a horizontal line increase with age: A meta-analysis
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Reporting-Bias bei Zusammenhängen zwischen IQ und Gehirnvolumen: Eine Meta-Analyse
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Serotonerges System und suizidales Verhalten: Zwei Meta-Analysen zu molekulargenetischen persönlichkeitspsychologischen Grundlagen
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
The bigger they are, the higher they score: Meta-analyzing associations of in vivo brain volume and IQ
Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Der Mozart Effekt: Wie sich Mythen hartnäckig halten
Pietschnig, J. (Invited speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Of valid concerns and invalid effects: Meta-analyzing associations of in-vivo brain volume and IQ
Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Saisonalität von Suiziden: Zunehmend – abnehmend – gleichbleibend?
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Seasonal changes in suicide frequency: What biology can learn from epidemiology
Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
The disinterested play of thought: Individual differences and preference for surrealist motion pictures
Pietschnig, J. (Invited speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
The power of 1000 samples: A Flynn effect for crystallized intelligence arising from large-scale meta-analysis of cross-sectional, non-representative data sets
Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Die Macht der Meta-Analyse: Nachweis des Lynn-Flynn-Effekts für kristallisierte Intelligenz auf Basis von 1000 aggregierten, nicht-repräsentativen Stichproben
Pietschnig, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Rauscher's Rauschen: Meta-analytische Evidenz für Publikations-Bias, laborbedingte Unterschiede und Nonspezifität des Mozart-Effekts
Pietschnig, J. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Institut für Psychologie der Entwicklung und Bildung
Liebiggasse 5
1010 Wien
Zimmer: O3.45
T: +43-1-4277-47450
