Alexander Karner, BSc MSc MSc
Sommersemester 2024
Sommersemester 2023




Terry, J., Ross, R. M., Nagy, T., Salgado, M., Garrido-Vásquez, P., Sarfo, J. O., Cooper, S., Buttner, A. C., Lima, T. J. S., Öztürk, İ., Akay, N., Santos, F. H., Artemenko, C., Copping, L. T., Elsherif, M. M., Milovanović, I., Cribbie, R. A., Drushlyak, M. G., Swainston, K., ... Field, A. P. (2023). Data from an International Multi-Centre Study of Statistics and Mathematics Anxieties and Related Variables in University Students (the SMARVUS Dataset). Journal of Open Psychology Data, 11(1), [8]. https://doi.org/10.5334/jopd.80



Alexander Karner
Institut für Psychologie der Kognition, Emotion und Methoden
Studienprogrammleitung Doktoratsstudium Psychologie und Biologie mit Schwerpunkt Kognitions-, Verhaltens- und Neurowissenschaften
Postadresse:
Liebiggasse 5, 1010 Wien, Österreich

Organisationszugehörigkeiten

Prä Doc

Institut für Psychologie der Kognition, Emotion und Methoden

Universität Wien

Österreich

1 Nov. 2020 → gegenwärtig

Veröffentlichungen

Visual attributes of spiders associated with aversiveness in spider-fearful individuals: A machine learning analysis

Karner, A., Obenaus, L., Zhang, M., Lor, C., Kostorz, K., Pegler, D., Leopold, M-L., Melinšcak, F., Steyrl, D. & Scharnowski, F., 14 Juni 2024, PsyArXiv, 22 S.

The “SpiDa” dataset: self-report questionnaires and ratings of spider images from spider-fearful individuals

Karner, A., Zhang, M., Lor, C., Steyrl, D., Götzendorfer, S., Weidt, S., Melinšcak, F. & Scharnowski, F., 30 Mai 2024, in: Frontiers in Psychology.

SpiDa-MRI, behavioral and (f)MRI data of adults with fear of spiders

Zhang, M., Karner, A., Kostorz, K., Shea, S., Steyrl, D., Melinšcak, F., Sladky, R., Lor, C. & Scharnowski, F., 7 Feb. 2024, bioRxiv.

Pre- and post-task resting-state differs in clinical populations

Lor, C. S., Zhang, M., Karner, A., Steyrl, D., Sladky, R., Scharnowski, F. & Haugg, A., Jan. 2023, in: NeuroImage: Clinical. 37, 103345.

Data from an International Multi-Centre Study of Statistics and Mathematics Anxieties and Related Variables in University Students (the SMARVUS Dataset)

Terry, J., Ross, R. M., Nagy, T., Salgado, M., Garrido-Vásquez, P., Sarfo, J. O., Cooper, S., Buttner, A. C., Lima, T. J. S., Öztürk, İ., Akay, N., Santos, F. H., Artemenko, C., Copping, L. T., Elsherif, M. M., Milovanović, I., Cribbie, R. A., Drushlyak, M. G., Swainston, K., Shou, Y., &135 mehrLeongómez, J. D., Palena, N., Abidin, F. A., Reyes-Rodríguez, M. F., He, Y., Abraham, J., Vatakis, A., Jankowsky, K., Schmidt, S. N. L., Grimm, E., González, D., Schmid, P., Ferreira, R. A., Rozgonjuk, D., Özhan, N., O’Connor, P. A., Zsido, A. N., Stiglic, G., Rhodes, D., Rodríguez, C., Ropovik, I., Enea, V., Nurwanti, R., Estudillo, A. J., Beribisky, N., Himawan, K. K., Geven, L. M., Van Hoogmoed, A. H., Bret, A., Chapman, J. E., Alter, U., Flack, Z. M., Hanna, D., Soltanlou, M., Banik, G., Adamkovič, M., Van Der Ven, S. H. G., Mosbacher, J. A., Şen, H. H., Anderson, J. R., Batashvili, M., De Groot, K., Parker, M. O., Helmy, M., Ostroha, M. M., Gilligan-Lee, K. A., Egara, F. O., Barwood, M. J., Thomas, K., McMahon, G., Griffin, S. M., Nuerk, H. C., Counsell, A., Lindemann, O., Van Rooy, D., Wege, T. E., Lewis, J. E., Aczel, B., Monaghan, C., Al-Hoorie, A. H., Huber, J. F., Yapan, S., Garrido Vásquez, M. E., Callea, A., Ergiyen, T., Clay, J. M., Mertens, G., Topçu, F., Tutlu, M. G., Täht, K., Mikkor, K., Caso, L., Karner, A., Storm, M. M. C., Daroczy, G., Zein, R. A., Greco, A., Buchanan, E. M., Schmid, K., Hunt, T. E., De Keersmaecker, J., Branney, P. E., Randell, J., Clark, O. J., Steltenpohl, C. N., Malu, B., Tekeş, B., Ramis, T., Agrigoroaei, S., Badcock, N. A., McAloney-Kocaman, K., Semenikhina, O. V., Graf, E. W., Lea, C., Ogba, K. T. U., Guppy, F. M., Warhurst, A. C., Lindsay, S., Al Khateeb, A., Scharnowski, F., De Kwaadsteniet, L., Francis, K. B., Lecompte, M., Webster, L. A. D., Morsanyi, K., Forwood, S. E., Walters, E. R., Tip, L. K., Wagge, J. R., Lai, H. Y., Crossland, D. S., Darda, K. M., Flack, T. R., Leviston, Z., Brolly, M., Hills, S. P., Collins, E., Roberts, A. J., Cheung, W. Y., Leonard, S., Verschuere, B., Stanley, S. K., Xenidou-Dervou, I., Ghasemi, O., Liew, T., Ansari, D., Guilaran, J., Penny, S. G., Bahnmueller, J., Hand, C. J., Rahajeng, U. W., Peterburg, D., Takacs, Z. K., Platow, M. J. & Field, A. P., 2023, in: Journal of Open Psychology Data. 11, 1, 8.

Pre- and post-task resting-state differs in clinical populations

Lor, C. S., Zhang, M., Karner, A., Steyrl, D., Sladky, R., Scharnowski, F. & Haugg, A., 22 Sep. 2022, bioRxiv.

Progressive modulation of resting-state brain activity during neurofeedback of positive-social emotion regulation networks

Krylova, M., Skouras, S., Razi, A., Nicholson, A. A., Karner, A., Steyrl, D., Boukrina, O., Rees, G., Scharnowski, F. & Koush, Y., 3 Dez. 2021, in: Scientific Reports. 11, 1, 16 S., 23363.

Institut für Psychologie der Kognition, Emotion und Methoden

Liebiggasse 5
1010 Wien

alexander.karner@univie.ac.at