Univ.-Prof. Dipl.-Psych. Dr. Arnd Florack

Sprechstunde: Freitags 16.00-17.00



Baker, A., & Florack, A. (2020). A systematic investigation: Understanding the stereotype content associated with men’s body size. Postersitzung präsentiert bei Interdisciplinary Conference in Psychology, Ottawa, Kanada.

Kim, H., & Florack, A. (Angenommen/Im Druck). Immediate Self-information is Perceptually Prioritized over Expanded Self-information across Temporal, Social, Spatial, and Counterfactual Domains. Postersitzung präsentiert bei 19th General Meeting of the European Association of Social Psychology, Krakow, Ungarn.
Angenommen/In Druck

Florack, A., Koch, T., Haasova, S., & Alves, H. (2020). The Neglect of Positive Aspects in Novel Food Products. Postersitzung präsentiert bei Society for Consumer Psychology, Annual Conference, 2020, Huntington Beach, USA / Vereinigte Staaten.

Kim, H., & Florack, A. (Angenommen/Im Druck). The Self (vs. other)-Bias in Redundancy Gain Is Associated with Self-Reported Perspective Taking but Not with Empathic Concern. Postersitzung präsentiert bei 32nd Asscoation for Psychological Science Annual Convention, Chicago, USA / Vereinigte Staaten.
Angenommen/In Druck







Szöcs, I., Diamantopoulos, A., Florack, A., Egger, M., & Kolbl, Z. (2019). Country and Brand Stereotypes as Drivers of Brand Evaluations. in Proceedings of the 48th European Marketing Academy Conference


Florack, A., & Scarabis, M. (2019). Implizite Messung der psychologischen Markenstärke. in F-R. Esch (Hrsg.), Handbuch Markenführung (1. Aufl., Band 2, S. 1121-1137). Springer Gabler. Springer Reference Wirtschaft

Haasova, S., Florack, A., & Koch, T. (2019). Seeing healthy food as a treat reduces ambivalence towards food and leads to healthier food choices. Postersitzung präsentiert bei North American Conference of the Association of Consumer Research, Atlanta, USA / Vereinigte Staaten.

Palcu, J., Haasova, S., Büttner, O., & Florack, A. (2019). Seeing red? Loss of personal control reduces consumers’ interest in sales promotions in crowded retail spaces. Postersitzung präsentiert bei North American Conference of the Association of Consumer Research, Atlanta, USA / Vereinigte Staaten.




The effect of selective attention on preferences

Arnd Florack (Vortragende*r)
19 Nov 2019

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Der Einfluss selektiver Aufmerksamkeit auf Konsumentscheidungen

Arnd Florack (Vortragende*r)
3 Jul 2019

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Was Konsumentinnen und Konsumenten schmeckt

Arnd Florack (Vortragende*r)
28 Mai 2019

Aktivität: VorträgeVortragScience to Public



Verbote und Einschränkungen: Potenziale, Gefahren und Alternativen

Arnd Florack (Vortragende*r)
15 Jan 2019 → …

Aktivität: VorträgeVortragScience to Public


Seeing healthy food as a treat: toward an ecological view of the relationship between health and taste in consumer judgments, its characteristics and mechanics.

Simona Haasova (Vortragende*r), Arnd Florack (Vortragende*r), Sonja Kunz (Vortragende*r), Teresa Koch (Vortragende*r)
2019

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Attention, Interest, Desire, Action: A New View on Old Wisdoms

Arnd Florack (Vortragende*r)
3 Dez 2018

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Psychologie der Illusionen

Arnd Florack (Vortragende*r)
3 Dez 2018

Aktivität: VorträgeVortragScience to Public


Die „Ungesund-schmeckt-besser“ Heuristik: Eine kritische Betrachtung

Arnd Florack (Vortragende*r)
27 Nov 2018

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Wie werden Kunden aktiv? Anhaltspunkte zur Verhaltensänderung

Arnd Florack (Vortragende*r)
22 Okt 2018

Aktivität: VorträgeVortragScience to Public


The Effect of Selective Attention on Consumer Choice

Arnd Florack (Vortragende*r)
2 Okt 2018

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


The act of eating in food advertising: How the depiction of models in different phases of consumption affects consumers’ s desire to eat.

Simona Haasova (Vortragende*r), Johanna Palcu (Vortragende*r), Arnd Florack (Vortragende*r)
4 Sep 2018

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Verhalten ändern: Hindernisse und Ansatzpunkte

Arnd Florack (Vortragende*r)
9 Mai 2018

Aktivität: VorträgeVortragScience to Public


How experiences impact wellbeing: frequency, intensity and self

Simona Haasova (Vortragende*r), Arnd Florack (Vortragende*r), Johannes Keller (Vortragende*r)
20 Mär 2018

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Practicing the (un)healthy = tasty intuition: Towards an ecological view of the relationship between health and taste consumer judgments

Simona Haasova (Vortragende*r), Arnd Florack (Vortragende*r)
2018

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Practicing the (Un)healthy = Tasty Intuition: Towards an Ecological View of the Relationship between Health and Taste Consumer Judgments.

Simona Haasova (Vortragende*r), Arnd Florack (Vortragende*r)
27 Okt 2017

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


How Experiences Impact Wellbeing: Frequency, Intensity and Self.

Simona Haasova (Vortragende*r), Arnd Florack (Vortragende*r), Johannes Keller (Vortragende*r)
6 Jul 2017

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


How Experiences Make us Well: Frequency, Intensity and the Self

Simona Haasova (Vortragende*r), Arnd Florack (Vortragende*r), Johannes Keller (Vortragende*r)
10 Sep 2016

Aktivität: VorträgeVortragAndere


How Experiences Make Us Well: the Role of the Self

Simona Haasova (Vortragende*r), Arnd Florack (Vortragende*r), Johannes Keller (Vortragende*r)
17 Jun 2016

Aktivität: VorträgeVortragAndere



How gaze-cuing affects liking: the role of fluency.

Simona Haasova (Vortragende*r), Johanna Palcu (Vortragende*r), Arnd Florack (Vortragende*r)
16 Jul 2015

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Impulsive buying and visual attention.

Arnd Florack (Vortragende*r)
8 Jul 2015

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Musik im Einkaufskontext.

Arnd Florack (Vortragende*r)
27 Mär 2015

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Musik im Einkaufskontext.

Arnd Florack (Vortragende*r)
26 Mär 2015

Aktivität: VorträgeVortragAndere




Music in retailing contexts: Hidden influence and apparent feature of shopping atmosphere.

Arnd Florack (Vortragende*r)
18 Apr 2013

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Imitation and social influence: A self-regulatory perspective.

Arnd Florack (Vortragende*r)
31 Jan 2013

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Music in retailing contexts: Hidden influence and apparent feature of shopping atmosphere.

Arnd Florack (Vortragende*r)
18 Jan 2013

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Effect of flagship-products on the perceived innovativeness of a firm.

Arnd Florack (Vortragende*r)
2013

Aktivität: VorträgeVortragAndere


The power of movement: Context-independent movement imitation affects consumption.

Arnd Florack (Vortragende*r)
2013

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Brand-related background music and consumer choice.

Arnd Florack (Vortragende*r)
4 Okt 2012

Aktivität: VorträgeVortragAndere





Brand-related background music and consumer choice.

Arnd Florack (Vortragende*r)
9 Jul 2012

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Musik im Einkaufskontext.

Arnd Florack (Vortragende*r)
21 Jun 2012

Aktivität: VorträgeVortragAndere



How Shopping Orientation Influences The effectiveness of monetary and nonmonetary promotions.

Arnd Florack (Vortragende*r)
20 Mai 2012

Aktivität: VorträgeVortragAndere










Social influence and regulatory orientations: When individuals rely on others to seek pleasure

Arnd Florack (Vortragende*r)
12 Jul 2011

Aktivität: VorträgeVortragAndere




Shopology - Einkaufen aus der Perspektive der Sozialpsychologie und der Neurowissenschaften

Arnd Florack (Invited speaker)
24 Mär 2011

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Who does know what we want? A motivational perspective on how we seek pleasure.

Arnd Florack (Vortragende*r)
6 Dez 2010

Aktivität: VorträgeVortragAndere




Compulsive Buying – Also a Male Problem?

Arnd Florack (Autor*in)
7 Okt 2010

Aktivität: VorträgeVortragAndere





Regulatory focus and regret in risky decisions.

Arnd Florack (Vortragende*r)
5 Sep 2010

Aktivität: VorträgeVortragAndere






Automatic processes and neural correlates of compulsive buying behavior in men.

Arnd Florack (Autor*in)
31 Mai 2010

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Automatic Processes and Neural Correlates of Compulsive Buying Behavior in Men.

Arnd Florack (Autor*in)
31 Mai 2010

Aktivität: VorträgeVortragAndere




Institut für Arbeits-, Wirtschafts- und Sozialpsychologie

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