Sprechstunde: Freitags 16.00-17.00
From menus to misbeliefs: Illusory unhealthy=tasty beliefs in restaurants
Pivecka, P. N. (Autor*in), Kunz, S. (Vortragende*r) & Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The unhealthy=tasty illusion: How contexts and cognitions affect food decisions
Kunz, S. (Vortragende*r), Pivecka, P. N. (Autor*in) & Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Why we Think Unhealthy Food Tastes Better: From Cognitive Illusions to Unfavorable Beliefs About Food
Kunz, S. (Vortragende*r), Pivecka, N. (Autor*in) & Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Seeing is Misbelieving: Consumers Wrongly Believe That Unhealthy Food Tastes Better When There is More of it
Kunz, S. (Vortragende*r), Pivecka, N. (Autor*in), Dietachmair, C. (Autor*in) & Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Über die Entstehung von Illusionen und ungünstigen Ernährungsüberzeugungen
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Warum wir oft denken, dass gesundes Essen nicht schmeckt: Über die Entstehung von Illusionen und ungünstigen Überzeugungen über die Ernährung.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Warum wir oft denken, dass gesundes Essen nicht schmeckt: Über die Entstehung von Illusionen und ungünstigen Überzeugungen über die Ernährung.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Digitale Reife von Kindern und Jugendlichen: Chancen digitaler Technologien nutzen und Risiken minimieren
Laaber, F. (Vortragende*r), Koch, T. (Autor*in) & Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Food is all Around: How Contexts Create Misperceptions About the Health-Taste Relationship
Kunz, S. (Vortragende*r), Haasova, S. (Autor*in), Pivecka, P. N. (Autor*in), Schmidt, J. (Autor*in) & Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Pseudocontingencies in the Wild: Exploring Contingency Inferences from Base Rates Outside the Experimental Setting
Pivecka, P. N. (Vortragende*r), Kunz, S. (Autor*in) & Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Socioeconomic status and parental mediation relate to the use of digital devices by adolescents in ways which promote individual development
Koch, T. (Vortragende*r), Laaber, F. (Autor*in) & Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Digital Maturity - Desire for and Attention to TikTok
Koch, T. (Vortragende*r), Florack, A. (Autor*in) & Laaber, F. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Social media endorsers and brand stereotypes: The role of endorser-brand fit.
Leri, I. (Vortragende*r), Diamantopoulos, A. (Vortragende*r) & Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Konsum im Übermaß
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Food is all around: Why the unhealthy = tasty belief might be an illusory correlation
Kunz, S. (Vortragende*r), Haasova, S. (Autor*in), Pivecka, P. N. (Autor*in), Schmidt, J. (Autor*in) & Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Konsum und Verantwortung
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
From observation to social transmission: How communication through cues shapes the construction of perceived healthiness and tastiness of food.
Salmen, K. (Vortragende*r), Haasova, S. (Autor*in), Florack, A. (Autor*in) & Fiedler, K. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The differentiation principle: Why consumers often neglect positive attributes of novel food products
Kunz, S. (Vortragende*r), Florack, A. (Autor*in), Koch, T. (Autor*in), Haasova, S. (Autor*in) & Alves, H. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Genuss in der Krise - die Psychologie beim Essen
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
The effect of selective attention on preferences
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Der Einfluss selektiver Aufmerksamkeit auf Konsumentscheidungen
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Was Konsumentinnen und Konsumenten schmeckt
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Ungesund schmeckt besser oder Gesundheit als der neue Genuss-Lifestyle: Über die Passung von Geschmack und Gesundheit in der Vermarktung von Lebensmittelprodukten
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Verbote und Einschränkungen: Potenziale, Gefahren und Alternativen
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Seeing healthy food as a treat: toward an ecological view of the relationship between health and taste in consumer judgments, its characteristics and mechanics.
Haasova, S. (Vortragende*r), Florack, A. (Vortragende*r), Kunz, S. (Vortragende*r) & Koch, T. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Attention, Interest, Desire, Action: A New View on Old Wisdoms
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Psychologie der Illusionen
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
Die „Ungesund-schmeckt-besser“ Heuristik: Eine kritische Betrachtung
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Wie werden Kunden aktiv? Anhaltspunkte zur Verhaltensänderung
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
The Effect of Selective Attention on Consumer Choice
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
The act of eating in food advertising: How the depiction of models in different phases of consumption affects consumers’ s desire to eat.
Haasova, S. (Vortragende*r), Palcu, J. (Vortragende*r) & Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Verhalten ändern: Hindernisse und Ansatzpunkte
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Public
How experiences impact wellbeing: frequency, intensity and self
Haasova, S. (Vortragende*r), Florack, A. (Vortragende*r) & Keller, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Practicing the (un)healthy = tasty intuition: Towards an ecological view of the relationship between health and taste consumer judgments
Haasova, S. (Vortragende*r) & Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
Practicing the (Un)healthy = Tasty Intuition: Towards an Ecological View of the Relationship between Health and Taste Consumer Judgments.
Haasova, S. (Vortragende*r) & Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How Experiences Impact Wellbeing: Frequency, Intensity and Self.
Haasova, S. (Vortragende*r), Florack, A. (Vortragende*r) & Keller, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Science to Science
How Experiences Make us Well: Frequency, Intensity and the Self
Haasova, S. (Vortragende*r), Florack, A. (Vortragende*r) & Keller, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
How Experiences Make Us Well: the Role of the Self
Haasova, S. (Vortragende*r), Florack, A. (Vortragende*r) & Keller, J. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Verführung oder einfach nur Erlebnisfaktor: Musik und andere Elemente des multisensualen Marketing.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
How gaze-cuing affects liking: the role of fluency.
Haasova, S. (Vortragende*r), Palcu, J. (Vortragende*r) & Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Impulsive buying and visual attention.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Musik im Einkaufskontext.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Musik im Einkaufskontext.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Konsumentenverhalten im Spannungsfeld zwischen Regulation und Selbstregulation: Eine psychologische Perspektive.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Konsumentenverhalten im Spannungsfeld zwischen Regulation und Selbstregulation: Eine psychologische Perspektive.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Music in retailing contexts: Hidden influence and apparent feature of shopping atmosphere.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Imitation and social influence: A self-regulatory perspective.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Music in retailing contexts: Hidden influence and apparent feature of shopping atmosphere.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Effect of flagship-products on the perceived innovativeness of a firm.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
The power of movement: Context-independent movement imitation affects consumption.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Brand-related background music and consumer choice.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Detaching the ties of ownership: The effects of hand washing on the exchange of endowed products.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
For fun or profit: How shopping orientation influences the effectiveness of monetary and nonmonetary promotions.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Same numbers, different meanings: How numeracy influences the importance of numerical cues in donation decisions.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Brand-related background music and consumer choice.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Musik im Einkaufskontext.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
For Fun or Profit? How Shopping Orientation Influences the Effectiveness of Monetary and Nonmonetary Promotions.
Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
How Shopping Orientation Influences The effectiveness of monetary and nonmonetary promotions.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Wer entscheidet wirklich – wir oder das Web? Eine alte Diskussion bezogen auf eine neue Umgebung.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Same numbers, different meanings: How numeracy influences the importance of numbers for pro-social behavior.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Same numbers, different meanings: How numeracy influences the importance of numerical cues in donation decisions
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Brand-related background music and consumer choice. Winter Conference of the Society of Consumer Psychology
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Gedanken über das mögliche Scheitern – Der Einfluss des regulatorischen Fokus auf die Antizipation von Bedauern bei Studien- und Berufsentscheidungen.
Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Kleber, J., Dickert, S., Mayr, M., & Florack, A. (2011). Information search processes underlying proportion dominance in donation decisions: The way you search predicts the way you choose. 23rd Subjective Probability, Utility, and Decision Making Conference. Kingston (UK).
Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Genschow, O., Wänke, M., & Florack, A. (2011). Watching is for doing: The influence of observed body movements on drinking behavior. Paper presented at the 16th General Meeting of the European Association of Social Psychology, Stockholm, Sweden.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Regulatory focus and the anticipation of regret: When distinct aspects of a decision are regretted
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Social influence and regulatory orientations: When individuals rely on others to seek pleasure
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Florack, A. (2011). Verführung oder Erlebnisfaktor: Musik und andere Elemente der multisensualen Shopgestaltung. Keynote Speech auf der JAM-Session 2001, Ahaus (Deutschland), 27. Juni, 2011.
Florack, A. (Invited speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Crisis communication and regulatory orientations: When Leaders and companies have to go into detail
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Shopology - Einkaufen aus der Perspektive der Sozialpsychologie und der Neurowissenschaften
Florack, A. (Invited speaker)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Who does know what we want? A motivational perspective on how we seek pleasure.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Erlebnisorientierte vs. Aufgabenorientierte Käufer – Ist Einkaufsorientierung ein Persönlichkeitsmerkmal und wie beeinflusst sie die Informationsverarbeitung?
Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Watching is for doing: the influence of observed body movements on drinking behavior. Poster presented at the workshop “The Embodied Mind: Perspectives and Limitations“
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Compulsive Buying – Also a Male Problem?
Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
The impact of shopping the right way: The influence of fit between mindsets and shopping orientations on product evaluations and willingness to pay.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
The Impact of Shopping the Right Way: The Influence of Fit Between Mindsets and Shopping Orientations on Product Evaluations and Willingsness to pay.
Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Kontakterfahrungen im Kontext interkultureller Kommunikation: Die Rolle von Vorhersagbarkeit und Intergruppenangst.
Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Regulatory focus and regret in risky decisions.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Compulsive Buying Behavior in Men: Insights into Automatic Processes and Neural Correlates.
Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Compulsive Buying Behavior in Men: Insights into Automatic Processes and Neural Correlates.
Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Hedonic and Utilitarian Shoppers: Validating a Scale for Measuring Consumers’ Chronic Shopping Orientation.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Hedonic and Utilitarian Shoppers: Validating a Scale for Measuring Consumers’ Chronic Shopping Orientation.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Automatic processes and neural correlates of compulsive buying behavior in men.
Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Automatic Processes and Neural Correlates of Compulsive Buying Behavior in Men.
Florack, A. (Autor*in)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
The Tempting Nature of Feeling Right: Regulatory Fit Between Mindsets and Chronic Shopping Motivations Increases Consumers’ Propensity for Unplanned Purchases.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
The Tempting Nature of Feeling Right: Regulatory Fit Between Mindsets and Chronic Shopping Motivations Increases Consumers’ Propensity for Unplanned Purchases.
Florack, A. (Vortragende*r)
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Institut für Arbeits-, Wirtschafts- und Sozialpsychologie
Leiter
Universitätsstraße 7 (NIG)
1010 Wien
Zimmer: C0719
T: +43-1-4277-47352
