Mag. Mag. Christoph Burger



Solomontos-Kountouri, O., Burger, C., Dogan, A., & Strohmeier, D. (2017). Cross-national evaluation of the ViSC anti-bullying program: The effects on teachers. Beitrag in European Conference on Developmental Psychology (ECDP), Utrecht, Niederlande.

Pamlitschka, I., & Burger, C. (2017). Omnivores' self- and prototypical images of omnivores, vegetarians and vegans: Differences and relation to dietary habits. Postersitzung präsentiert bei European Congress of Psychology (ECP), Amsterdam, Niederlande.

Burger, C., Solomontos-Kountouri, O., Dogan, A., & Strohmeier, D. (2017). School Teachers' Role in Positive Youth Development: Longitudinal Data from the ViSC Bullying Prevention Program in Austria, Cyprus and Turkey.. Postersitzung präsentiert bei Regional Workshop on "Positive Youth Development in Times of Social Change" of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD) and the European Association of Developmental Psychology (EADP), Griechenland.

Burger, C., & Pamlitschka, I. (2017). Explaining heterogeneity in vegans: The importance of initial motives and their relation to sex, age and health behaviours.. Beitrag in European Congress of Psychology (ECP), Amsterdam, Niederlande.


Burger, C., Solomontos-Kountouri, O., Dogan, A., & Strohmeier, D. (2017). The impact of the ViSC bullying prevention program on school teachers: Longitudinal data from Austria, Cyprus and Turkey. Postersitzung präsentiert bei European Congress of Psychology (ECP), Amsterdam, Niederlande.


Preusche, I., Bergsmann, E. M., Burger, C., & Winter, P. (2016). Checking personal competencies in veterinary students: Contrasting self-Evaluations of students' competencies to theoretically defined ideal competence levels. Postersitzung präsentiert bei Graz Conference on Medical Education, Wien, Österreich.

Wald, J., Burger, C., & Voracek, M. (2016). Effekte chronischer Höhenexposition auf neuronale Funktionsfähigkeit und Suizidalität: Ein systematischer Review. Beitrag in 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Leipzig, Deutschland.

Burger, C., Bergsmann, E. M., Klug, J., Först, N. M., & Spiel, C. (2016). Entwicklung und Validierung einer Kompetenztaxonomie zur Qualitätssicherung in der kompetenzorientierten Lehre [Development and validation of a competence taxonomy for quality assurance in competence-oriented teaching]. Postersitzung präsentiert bei 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Leipzig, Deutschland.

Burger, C., Bergsmann, E. M., Klug, J., Först, N. M., & Spiel, C. (2016). Entwicklung und Validierung einer Kompetenztaxonomie zur Qualitätssicherung in der kompetenzorientierten universitären Lehre. Postersitzung präsentiert bei Congress of the German Psychological Society (DGPs), Leipzig, Deutschland.

Burger, C., Bergsmann, E. M., Winter, P., Schober, B., & Spiel, C. (2015). Continuous Monitoring of the teaching process and students' competences: The Competence Check as an online Screening tool.. Postersitzung präsentiert bei 14th European conference of Psychology, Mailand, Italien.

Burger, C., Strohmeier, D., & Spröber, N. (2015). Austrian/German Teachers' concurrent usage of multiple strategies against school bullying.. Beitrag in 14th European conference of Psychology, Mailand, Italien.

Spiel, C., Bergsmann, E. M., & Burger, C. (2015). Der Kompetenz-Check: Was steckt dahinter?. Beitrag in Impulsfrühstück, Wien, Österreich.

Bergsmann, E. M., Burger, C., Klug, J., Först, N. M., & Spiel, C. (2015). Ein Screening-Fragebogen für kompetenzorientierte Lehre als Erhebungs- und Interventionsinstrument: Vorläufiges Ergebnis der Entwicklung eines allgemeinen Antwortformulars. Beitrag in 2nd International Conference on Quality Management and Development, Wien, Österreich.


Bergsmann, E. M., Burger, C., Klug, J., Först, N. M., & Spiel, C. (2015). Screening-Fragebogen für Kompetenzorientierte Lehre. Vorläufiges Ergebnis der Entwicklung eines allgemeinen Antwortformats. in Programmheft der 2. Internationalen Tagung für Qualitätsmanagement und Qualitätsentwicklung im Hochschulbereich

Empowering the peer group to prevent schoolbullying in Kosovo: Effectiveness of a short and ultra-short version of the ViSC Social Competence Program

Aliriza Arënliu (Vortragende*r), Dagmar Strohmeier (Autor*in), Jon Konjufca (Autor*in), Takuya Yanagida (Autor*in), Christoph Burger (Autor*in)
1 Sep 2019

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science





Der Einfluss der Implementierungsqualität auf die Wirksamkeit schulischer Gewaltpräventionsprogramme am Beispiel des WiSK Programms

Marie-Therese Schultes (Vortragende*r), Elisabeth Stefanek (Vortragende*r), Dagmar Strohmeier (Vortragende*r), Christoph Burger (Vortragende*r), Eva-Maria Schiller (Vortragende*r), Christiane Spiel (Vortragende*r)
12 Sep 2011

Aktivität: VorträgeVortragAndere





Institut für Klinische und Gesundheitspsychologie

Liebiggasse 5
1010 Wien

christoph.burger@univie.ac.at