Mag. Marion Garaus, Privatdoz. PhD


Wolfsteiner, E., Garaus, M., & Wagner, U. (2019). Smile please! Toward an understanding of selfie campaigns. in Proceedings of the 10th EMAC Regional Conference

Garaus, M., Florack, A., & Wolfsteiner, E. (2019). Too much of a good thing: Ceiling effects for strong partners in brand alliances. in Proceedings of the French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior

Wolfsteiner, E., & Garaus, M. (2019). TV advertising vs. sponsored TV content in media multitasking situations: The moderating role of sensory mode. in Proceedings of the International Conference on Research in Advertising




Bauer, C., Garaus, M., Strauss, C., & Wagner, U. (2018). Research Directions for Digital Signage Systems in Retail. in E. Shakshuki, & A. Yasar (Hrsg.), 9th International Conference on Emerging Ubiquitous Systems and Pervasive Networks (EUSPN) / 8th International Conference on Current and Future Trends of Information and Communication Technologies in Healthcare (ICTH) (Band 141, S. 503-506). ELSEVIER SCIENCE BV. Procedia Computer Science Band 141 https://doi.org/10.1016/j.procs.2018.10.135

Garaus, M., & Wagner, U. (2018). The influence of digital signage on the waiting experience and store satisfaction. in Proceedings for 2018 AMA Winter Academic Conference (Band 29)

Garaus, C., & Garaus, M. (2018). voestalpine - One step ahead. in U. Wagner, H. Reisinger, & K. Akbari (Hrsg.), Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis 8 (1 Aufl., Band 8, S. 29-43). Facultas.





Garaus, M., Manzinger, S., & Wagner, U. (2016). Happy grocery shopper: The creation of positive emotions through affective digital signage content. in Proceedings of the 2016 Winter Marketing Educators' Conference

Garaus, M. (2016). Kattus - Die prickelnde Welt der Schaumweine. in U. Wagner, H. Reisinger, & C. Schwand (Hrsg.), Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis 7: Ein Arbeitsbuch zu den Grundzügen des Marketing (Band 7, S. 47 - 56). Facultas.

Garaus, C., & Garaus, M. (2016). LEGO - Der Stein der Weisen: Neuproduktentwicklung bei LEGO. in U. Wagner, H. Reisinger, & C. Schwand (Hrsg.), Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis 7: Ein Arbeitsbuch zu den Grundzügen des Marketings (Band 7, S. 35 - 45). Facultas.



Happy grocery shopper: The creation of positive emotions through affective digital signage content

Marion Garaus (Vortragende*r)

3 Nov. 2016

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Retail Shopper Confusion - Einkaufsverwirrung am Point-of-Sale

Marion Garaus (Vortragende*r)

23 Apr. 2015

Aktivität: VorträgeVortragAndere



Consumer reactions to confusing store environments

Marion Garaus (Vortragende*r)

4 Dez. 2013

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Consumer in-store responses to retail shopper confusion

Marion Garaus (Vortragende*r)

4 Juni 20137 Juni 2013

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Retail shopper confusion: Conceptualization, scale development, nomological validation

Marion Garaus (Vortragende*r)

4 Juni 20137 Juni 2013

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Explaining the choice overload effect Does Self-Determination-Theory help?

Marion Garaus (Vortragende*r)

22 Mai 2012

Aktivität: VorträgeVortragAndere


Institut für Psychologie der Entwicklung und Bildung

Liebiggasse 5
1010 Wien

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