Univ.-Prof. Dr. Dr. Lieselotte Ahnert
Wintersemester 2017
Sommersemester 2017
460002 SE Dissertantenseminar - Forschungskolloquium GEF
Ahnert, L. (2016). Sensitivity in teachers’ interaction processes is central to the improvement of teacher–child relationships. International Journal of Developmental Science, 10(3-4), 107-109. DOI: 10.3233/DEV-16198
Ahnert, L. (2016). New Insights into current attachment research (Editorial). International Journal of Developmental Science, 10(3-4).
Witting, A., Ruiz, N., & Ahnert, L. (2016). Variations in early attachment mechanisms contribute to attachment quality: Case studies including babies born preterm. International Journal of Developmental Science, 10(3-4), 85-93. DOI: 10.3233/DEV-16194
Piskernik, B., Supper, B., & Ahnert, L. (2016). Measurement invariance analysis of the Parental Stress Index across mothers and fathers. European Journal of Psychological Assessment.
Ruiz, N., Piskernik, B., Witting, A., Fuiko, R., & Ahnert, L. (2016). Father-child attachment in preterm and term children: A multigroup analysis. Pediatrics (English Edition).
Eckstein-Madry, T., & Ahnert, L. (2016). Kinder aus sozial benachteiligten Familien: Wie Bindungsdefizite und Verhaltensauffälligkeiten durch KiTa-Betreuung beeinflusst werden. Familiendynamik, 4, 304-311.
Witting, A., Ruiz, N., & Ahnert, L. (2016). Vater-Kind-Bindungen im Vergleich zu Mutter-Kind-Bindungen. 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Leipzig, Deutschland.
Teufl, L., Wieländer, S., Euler, H., & Ahnert, L. (2016). Stepfather's relationship features. Postersitzung präsentiert bei 15th World Congress of the World Association for Infant Mental Health, Prag, Tschechische Republik.
Eckstein-Madry, T., & Ahnert, L. (2016). Broken-home experiences and attachment deficits: Can public child care compensate?. Postersitzung präsentiert bei 15th World Congress of the World Association for Infant Mental Health, Prag, Tschechische Republik.
Friedrich, J. P., Eckstein-Madry, T., Ahnert, L., & Supper, B. (2016). How does the attachment to mother and childminder affect child's peer-interaction?. Postersitzung präsentiert bei 2016 International Conference on Infant Studies, New Orleans, USA / Vereinigte Staaten.
Ahnert, L. (RedakteurIn). (2016). Väter sind aufregend, Mütter anregend.
Ahnert, L. (2016). Eine Frage des Vertrauens. Kleine Zeitung (S. 5).
Ahnert, L. (2016). Es muss nicht die Mutter sein. Die Zeit 19
Witting, A., Ruiz, N., & Ahnert, L. (2016). Eltern-Kind-Bindung bei frühgeborenen Kindern. Frühgeburtlichkeit und ihre Konsequenzen. Workshop mit Prof. Dieter Wolke (University of Warwick/GB), Wien, Österreich.
Teufl, L., Ahnert, L., & Euler, H. (2016). Vater-Kind-Beziehungen aus der Sicht von Stiefvätern. 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Leipzig, Deutschland.
Ahnert, L., Teufl, L., Ruiz, N., Piskernik, B., Supper, B., Remiorz, S.,... Nowacki, K. (2016). Father-child physical play during the preschool years and child internalizing behaviors: Between robustness and vulnerability. Infant Mental Health Journal.
Ahnert, L. Väteraufbruch: Facetten, Determinanten und Perspektiven der Vaterliebe: Zentrale Forschungsfragen, Erkenntnisse und Überlegungen zu einer Weiterführung der CENOF-Research-Study.
Ahnert, L. (2016). Mütter müssen Väter machen lassen. DJI-Impulse 1 112 (S. 21-22).
Ahnert, L. (2016). Interview für den Band von Elly Singer: Insights into the World History of Early Education. in Characters of the World History of Early Education (Arbeitstitel)
Piskernik, B., & Ahnert, L. (2016). Joint father-child activities on fathers' working and work-free days. Postersitzung präsentiert bei 24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD), Vilnius, Litauen.
Ahnert, L. (2015). Erziehung: "Mütter müssen Väter machen lassen". Der Spiegel 52
Ahnert, L. (2015). Bindungsforschung. Neue Zürcher Zeitung
Witting, A., Ruiz, N., & Ahnert, L. (2015). How do preterm toddlers influence father-child-relationships?. Internationales CENOF-Symposium "First insights into the current CENOF-Research-Study", Wien, Österreich.
Deichmann, F., Supper, B., & Ahnert, L. (2015). Father Child Attachment as Related to Frustration Tolerance and Stress Reactivity: A Comparison between Full-Term and Pre-Term Children. Internationales CENOF-Symposium "First insights into the current CENOF-Research-Study", Wien, Österreich.
Piskernik, B., Supper, B., & Ahnert, L. (2015). Paternal times spent with children. Internationales CENOF-Symposium "First insights into the current CENOF-Research-Study", Wien, Österreich.
Ruiz, N., & Ahnert, L. (2015). Children’s early behavioral experiences with their fathers. Internationales CENOF-Symposium "First insights into the current CENOF-Research-Study", Wien, Österreich.
Teufl, L., Ahnert, L., & Kuhl, J. (2015). Father-child attachment as related to children's attention and executive control. Internationales CENOF-Symposium "First insights into the current CENOF-Research-Study", Wien, Österreich.
Bauer, M., Supper, B., & Ahnert, L. (2015). Father-child relationship and testosterone. Beitrag in Internationales CENOF-Symposium "First insights into the current CENOF-Research-Study", Wien, Österreich.
Eckstein-Madry, T., Piskernik, B., & Ahnert, L. (2015). Erzieherinnen-Kind-Bindungen und die kindliche Stressreaktivität. 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie (EPSY), Frankfurt am Main, Deutschland.
Witting, A., Ruiz, N., & Ahnert, L. (2015). Eltern-Kind-Bindungen bei frühgeborenen Kindern. 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie (EPSY), Frankfurt am Main, Deutschland.
Ruiz, N., Piskernik, B., & Ahnert, L. (2015). Vater-Kind-Bindung und Zeitinvestition. 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie (EPSY), Frankfurt am Main, Deutschland.
Eckstein-Madry, T., Piskernik, B., & Ahnert, L. (2015). Child-Care Provider Attachments in Child Care Centers as related to Child Stress Regulation. 7th International Attachment Conference (IAC), New York City, USA / Vereinigte Staaten.
Witting, A., & Ahnert, L. (2015). Parent-child attachments in children born preterm. 7th International Attachment Conference (IAC), New York City, USA / Vereinigte Staaten.
Ruiz, N., Piskernik, B., & Ahnert, L. (2015). Father-child attachment and time spent together. 7th International Attachment Conference (IAC), New York City, USA / Vereinigte Staaten.
Ahnert, L., Piskernik, B., Supper, B., Witting, A., & Ruiz, N. (2015). Father-child attachment as related to frustration tolerance and stress reactivity in pre-term and full-term babies. 14th European Congress of Psychology (ECP), Milan, Italien.
Piskernik, B., Supper, B., & Ahnert, L. (2015). Differences of perveived maternal and paternal stress. A measurement invariance analysis of the Parental Stress Index. Postersitzung präsentiert bei 2015 SRCD Biennial Meeting, Philadelphia, Pennsylvania, USA / Vereinigte Staaten.
Ahnert, L. (2015). Kinder außer Haus. NÖ Hilfswerk
Ahnert, L. (Hrsg.) (2015). Charlotte Bühler und die Entwicklungspsychologie. Göttingen: Vanderhoeck & Ruprecht.
Ahnert, L., & Eckstein-Madry, T. (2015). Entwicklungskonsequenzen außerfamiliärer Tagesbetreuung für Kinder von 0-3 Jahren. in O. Kapella (Hrsg.), Betreuung, Bildung und Erziehung im Kindesalter: Eine Literaturanalyse (Band 15, S. 06-34). Wien: ÖIF.
Ahnert, L. (2015). Gleichwertige Partnerschaft von Eltern und Betreuungspersonen: So können Unter-Dreijährige von außerhäuslicher Betreuung profitieren. in Arbeiterkammer Oberösterreich (Hrsg). Kinderbetreuung von A bis Z: Krabbelstube, Kindergarten, Hort und Ganztagsschule (S. 9-11). AK.
Ahnert, L. (2015). Grußwort der Sprecherin der Fachgruppe. in Tagungsband der DGPs-Fachgruppentagung Entwicklungspsycholoige vom 31.8.-2.9.2015 in Frankfurt/M. (S. 7). Frankfurt am Main.
Ahnert, L. (RedakteurIn). (2014). Väterkarenz. Radiokolleg, ORF, Ö1. Österreichischer Rundfunk - ORF (Ö1).
Ahnert, L. (2014). Vom Schreckensbild zum Zukunftsmodell. Süddeutsche Zeitung
Ahnert, L. (2014). Bin ich ein guter Vater?. Stern 38 (S. 124-127).
Witting, A., & Ahnert, L. (2014). Szenen Gemeinsamer Aufmerksamkeit mit Kleinkindern: Sagen sie sprachpragmatische Fertigkeiten voraus?. Postersitzung präsentiert bei Posterausstellung der JungwissenschaftlerInnen, Wien, Österreich.
Supper, B., & Ahnert, L. (2014). Toddlers’ communication skills during the daily transitions of shared care.. Postersitzung präsentiert bei Posterausstellung der JungwissenschaftlerInnen, Wien, Österreich.
Ahnert, L. (RedakteurIn). (2014). Erziehungsstil: Was brauchen Kinder wirklich? Kulturzeit, ZDF, 3sat. ZDF.
Eckstein-Madry, T., Ahnert, L., & Tupy, N. (2014). Kindliche Stressreaktivität während der Eingewöhnung in die Krippe. 11. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP), Wien, Österreich.
Witting, A., Ahnert, L., Zieher, C., & Fuiko, R. (2014). Mutter-Kind-Bindung bei früh- und reifgeborenen Kindern.. 11. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP), Wien, Österreich.
Ahnert, L. (2014). Welche Betreuungsform passt zu meinem Kind?. Eltern
Ergebnisse 1 bis 50 von 192
<< Anfang < Zurück Page 1 Page 2 Page 3 Page 4 Weiter > Ende >>

Institut für Angewandte Psychologie: Gesundheit, Entwicklung und Förderung

Liebiggasse 5
1010 Wien
Zimmer: O1.15

T: +43-1-4277-47260
F: +43-1-4277-847260

lieselotte.ahnert@univie.ac.at