Mag. Takuya Yanagida
Wintersemester 2016
Korecky-Kröll, K., Uzunkaya-Sharma, K., Czinglar, C., Sommer-Lolei, S., Yanagida, T., & Dressler, W. (2015). The lower the slower: Parental SES and input affect speed of development of vocabulary and morphology. Postersitzung präsentiert bei Child Language Symposium 2015, Warwick, Großbritannien / Vereinigtes Königreich.
Gradinger, P., Yanagida, T., Strohmeier, D., & Spiel, C. (2015). Prevention og Cyberbullying and Cyber Victimization: Evaluation of the ViSC Social Competence Program. Journal of School Violence, 14, 87-110.
Yanagida, T., Strohmeier, D., & Spiel, C. (2015). Measurement of aggressive behavior and victimization among adolescents: Importance of level of measurement for statistical analyses. in Book of Abstracts: 17th ECDP (European Conference in Developmental Psychology)
Yanagida, T., Kubinger, K. D., & Rasch, D. (2015). Planning a study for testing the Rasch model given missing values due to the use of test-booklets. Journal of Applied Measurement, 16(4), 432-444.
Gradinger, P., Yanagida, T., Strohmeier, D., & Spiel, C. (2014). Prevention of Cyberbullying and Cyber Victimization: Evaluation of the ViSC Social Competence Program. Journal of School Violence, 00(00), 1-24. [00].
Werneck, H., Eder, M. O., Yanagida, T., & Rollett, B. (2014). Predicting adolescents' parent–child relationship quality from parental personality, marital conflict and adolescents' personality. European Journal of Developmental Psychology, 11, 159-176. DOI: 10.1080/17405629.2013.876914
Klug, J., Yanagida, T., Bergsmann, E. M., Strohmeier, D., & Spiel, C. (2013). Does the ViSC Social Competence Program Promote Motivational Determinants of Self-Regulated Learning?. Beitrag in 13th European Congress of Psychology, Stockholm, Schweden.
Kubinger, K. D., Steinfeld, J., Reif, M., & Yanagida, T. (2012). Biased (conditional) parameter estimation of a Rasch model calibrated item pool administered according to a branched testing design. Psychological Test and Assessment Modeling, 54(4), 450-461.
Yanagida, T., Schiller, E-M., Strohmeier, D., Stefanek, E., von Eye, A., & Spiel, C. (2011). Evaluation of the VISC Social Competence Program in Austria.. Postersitzung präsentiert bei 15th European Conference on Developmental Psychology, Bergen, Norwegen.
Kubinger, K. D., Reif, M., & Yanagida, T. (2011). Branched adaptive testing with a Rasch model calibrated test: Analysing item presentation’s sequence effects using the Rasch-model-based LLTM. Educational Research and Evaluation, 17, 373-385.
Kubinger, K. D., Rasch, D., & Yanagida, T. (2011). A new approach for testing the Rasch model. Educational Research and Evaluation, 17, 321-333.
Rasch, D., Kubinger, K. D., & Yanagida, T. (2011). Statistics in Psychology – Using R and SPSS. Chichester: John Wiley & Sons, Ltd.
Kubinger, K. D., Rasch, D., & Yanagida, T. (2011). Statistik in der Psychologie – vom Einführungskurs bis zur Dissertation. Göttingen: Hogrefe.
Kubinger, K. D., Khorramdel, L., Hohensinn, C., Sonnleitner, P., Schleicher, E., Reif, M.,... Gruber, K. (2009). Standard-Tests zu den Bildungsstandards in Österreich - Abschlussbericht des Itementwicklungsprozesses und der Testformerstellung für Deutsch und Mathematik am Ende der 4. und 8. Schulstufe 2004-2008. in Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereichs Psychologische Diagnostik (Band 14). (Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereich Psychologische Diagnosti. Wien: Fakultät für Psychologie, Universität Wien). Wien: Fakultät für Psychologie, Universität Wien.
Kubinger, K. D., Rasch, D., & Yanagida, T. (2009). On designing data-sampling for Rasch model calibrating an achievment test. Psychology Science Quarterly, 51(4), 370-384.
Yanagida, T., Strohmeier, D., Toda, Y., & Spiel, C. (2009). Individualism and Collectivism - Development of a new measure for (early) adolescents. Postersitzung präsentiert bei XIVth European Conference on Developmental Psychology (ECDP 2009), Vilnius, Litauen.
Hohensinn, C., Schleicher, E., Reif, M., Kubinger, K. D., Yanagida, T., & Khorramdel, L. (2009). Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (8. Schulstufe) (Phase 3: 2008), des Sprachbewusstsein-Kompetenztests (8. Schulstufe) (Phase 1: 2008) sowie des Schreibtests (8. Schulstufe) (Phase 1: 2008) gemäß Bildungsstandard. (Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereich Psychologische Diagnostik. Wien: Fakultät für Psychologie, Universität Wien.). Wien: Fakultät für Psychologie, Universität Wien.
Hohensinn, C., Yanagida, T., Kubinger, K. D., Reif, M., Sonnleitner, P., & Khorramdel, L. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (4. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 3: 2008)
Reif, M., Yanagida, T., Kubinger, K. D., Hohensinn, C., Sonnleitner, P., & Khorramdel, L. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Mathematik-Kompetenztests (8. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 4: 2008)
Reif, M., Yanagida, T., Kubinger, K. D., Hohensinn, C., Schleicher, E., & Khorramdel, L. Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Mathematik-Kompetenztests (4. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 3: 2008)

Dekanat der Fakultät für Psychologie

Liebiggasse 5
1010 Wien

takuya.yanagida@univie.ac.at