ao. Univ.-Prof. Mag. Dr. Ulrike Willinger
Sommersemester 2017
Schmöger, M., Formann, A., & Willinger, U. (2010). Entwicklung eines Alltagsgedächtnistests. Postersitzung präsentiert bei 8. Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Neurologie (ÖGN), Linz, Österreich.
Sirsch, U., Dreher, E., Mayr, E., & Willinger, U. (2009). What does it take to be an adult in Austria? Views of adulthood in Austrian adolescents, emerging adults and adults. Journal of Adolescent Research, 24, 275-292.
Völkl-Kernstock, S., Willinger, U., & Feucht, M. (2006). Spacial perception and spatial memory in children with benign childhood epilepsy with centro-temporal spikes (BCECTS). Epilepsy Research, 72(1), 39-48.
Eisenwort, B., Berzlanovich, A., Willinger, U., Eisenwort, G., Lindorfer, S., & Sonneck, G. (2006). Abschiedsbriefe und ihre Bedeutung innerhalb der Suizidologie. Der Nervenarzt: Monatsschrift für alle Gebiete nervenaerztlicher Forschung und Praxis, 77(11), 1355-1362.
Schmöger, M., Willinger, U., & Formann, A. (2006). Einfluss nonverbaler Fähigkeiten auf das Verstehen konventionalisierter Metaphern.. Postersitzung präsentiert bei 7. Wissenschaftliche Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie (ÖGP), Klagenfurt, Österreich.
Hergovich, A., Willinger, U., & Arendasy, M. (2005). Paranormal belief, schizotypy, and body mass index. Perceptual and Motor Skills, 100(3 I), 883-891.
Willinger, U., & Völkl-Kernstock, S. (2005). Marked depression and anxiety in patients with functional dysphonia. Psychiatry Research, 134(1), 85-91.
Willinger, U. (2005). Personality, anxiety and functional dysphonia. Personality and Individual Differences, 39(8), 1441-1449.
Willinger, U., & Schaunig, I. (2005). Children's Communication Checklist - 2nd edition: Möglichkeiten und Grenzen in der Anwendung - Sprachentwicklungsgestörte Kinder in der ärztlichen Praxis. Pädiatrie & Pädologie, 40(2), 30-35.
Fuchs, K., Leisch, F., Willinger, U., Kasper, S., Sieghart, W., & Hornik, K. (2004). Possible linkage of schizophrenia and bipolar affective disorder to chromosome 3q29: A follow-up. Journal of Psychiatric Research, 38(3), 357-364.
Schaunig, I., Willinger, U., & Formann, A. (2004). Children's Comprehension of Metaphoric Language [Das Verständnis metaphorischer Sprache bei Grundschulkindern]. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 18(1), 53-61. DOI: 10.1024/1010-0652.18.1.53
Willinger, U., & Holzer, G. (2004). Soluble cathepsin-L: A marker of bone resorption and bone density? Journal of Laboratory and Clinical Medicine, 144(3), 163-166.
Schaunig, I., Willinger, U., Diendorfer-Radner, G., Hager, V., Jörgl, G., Sirsch, U., & Sams, J. (2004). Parenting Stress Index: Einsatz bei Müttern sprachentwicklungsgestörter Kinder. Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie: Ergebnisse aus Psychoanalyse, Psychologie und Familientherapie, 53(6), 395-405.
Eisenwort, B., Marschik, P., Fladerer, A., Motl, S., Wedl, J. S., Eisenwort, G.,... Vollmann, R. (2004). Concerning specific language impairment: Intelligibility in expressive language [Zur kindlichen Sprachentwicklungsstörung: Verständlichkeit bei der Expressiven Sprachstörung]. KLINISCHE PADIATRIE, 216(4), 225-229. DOI: 10.1055/s-2004-44905
Schlögelhofer, M., Wiesegger, G., Leisch, F., Hornik, K., Jörgl, G., Willinger, U., & Aschauer, H. (2003). Bibliotherapie - Kognitive therapie in buchform als selbsthilfe bei patienten mit teilremittierter depression. Journal fur Neurologie, Neurochirurgie und Psychiatrie, 4(1), 33-35.
Willinger, U., Brunner, E., Diendorfer-Radner, G., Sams, J., Sirsch, U., & Eisenwort, B. (2003). Behaviour in Children with Language Development Disorders. The Canadian Journal of Psychiatry, 48(9), 607-614.
Willinger, U., & Formann, A. (2002). Maternal bonding behaviour in schizophrenia and schizoaffective disorder, considering premorbid personality traits. Australian & New Zealand Journal of Psychiatry, 36(5), 663-668.
Radner, W., Obermayer, W., Richter-Müksch, S., Willinger, U., Eisenwort, B., & Velikay-Parel, M. (2002). The validity and reliability of short German sentences for measuring reading speed. Graefe's Archive for Clinical and Experimental Ophthalmology, 240(6), 461-467. DOI: 10.1007/s00417-002-0443-5
Willinger, U., Hornik, K., Fischer, G., & Schönbeck, G. (2002). Anxiety as a predictor or relapse in detoxified alcohol-dependent patients. Alcohol & Alcoholism, 37(6), 609-612.
Eisenwort, B., Vollmann, R., Willinger, U., & Holzinger, D. (2002). Zur Schriftsprachkompetenz erwachsener Gehörloser. Folia Phoniatrica et Logopaedica: international journal of phoniatrics, speech therapy and communication pathology, 54(5), 258-268. DOI: 10.1159/000065198
Willinger, U., & Formann, A. (2001). Neurodevelopmental schizophrenia: Obstetric complications, birth weight, premorbid social withdrawal and learning disabilities. Neuropsychobiology: international journal of experimental and clinical research in biological psychiatry, pharmacopsychiatry, biological psychology, pharmacopsychology and pharmacoelectroencephalograp, 43(3), 163-169.
Neumeister, A., Willinger, U., De Zwaan, M., & Kasper, S. (2001). No change in striatal dopamine re-uptake site density in psychotropic drug naive and in currently treated Tourette's disorder patients: A [123I]-ß-CIT SPECT-study. European Neuropsychopharmacology, 11(1), 69-74.

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